Springen naar inhoud

- - - - -

Groengele substantie

• Log in om te kunnen reageren

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 januari 2007 - 18:15

Uit verschillende kranten:

Vogels dood door giflozing
DEN HELDER (ANP) - Op het strand tussen Den Helder en Petten zijn de afgelopen dagen enkele tientallen dode zeevogels aangespoeld. De dieren zijn besmeurd met een groengele substantie, die waarschijnlijk op zee is geloosd door een schip.

K. C., verbonden aan het Koninklijk Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee (NIOZ), onderzoekt de vogels van wie de snavels en poten door de substantie lijken op te lossen.

Iemand een idee?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Groentje

Groentje

• >100 berichten
  • 205 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2007 - 18:57

ik ben ook benieuwd wat het zou kunnen zijn, inmiddels zijn er al geruchten over honderden doden vogels.

vogels lossen er in op... hoe zouden ze het vervoerd hebben Geplaatste afbeelding ?

rage against the machine

rage against the machine

• >250 berichten
  • 278 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2007 - 19:04

Zijn het bottems?

Groentje

Groentje

• >100 berichten
  • 205 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2007 - 15:05

'k hoor net op de radio dat het schoonmaak middel is... 'agersief' schoon maak middel zeg! daarvan zou ik de naam wel willen :oops:

de oplossing voor vogels in je fijver

Happyjeroen

Happyjeroen

• >100 berichten
  • 168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2007 - 17:44

Wat dacht je van loog? Dat lost wel wat dingen als haren en nagels bij mensen op (denk aan de ontstopper). Botten kun je oplossen met zuur. Geklonterd met vervuilingen als plastics/polymeren, weekmakers, kleurstoffen en dergelijke zal dat wel een vieze troep geven. Zoiets wordt vervoerd in ijzeren of plastic vaten.

Boanerges

Boanerges

• >250 berichten
  • 274 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2007 - 22:26

Loog lost op in water lijkt me, dan zou het door de zee flink verdund moeten zijn.
Een schoonmaakmiddel, misschien een soort van gel ofzo?

Moet dit niet in actualiteit staan?

# Moderatoropmerking
DrQuico: Je hebt gelijk. Topic verplaatst naar Actualiteit.

Veranderd door DrQuico, 10 januari 2007 - 01:01

Wolfe

Wolfe

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 januari 2007 - 11:05

Zou het een oplossing van loog kunnen zijn in een ander medium dan water, bijvoorbeeld in een soort gel. Ik vind trouwens dat die mensen die het gedaan hebben streng gestrafd moeten worden. 8-[ :oops:

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 januari 2007 - 12:28

Ik vind trouwens dat die mensen die het gedaan hebben streng gestrafd moeten worden. 

Helemaal mee eens. Van mij mag het nog strenger. Dit is gewoon moord met voorbedachte rade. Jammer dat de PvdD nog geen kans heeft gezien mijn stem te concretiseren (rechten van dieren in de grondwet verankerd).

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 januari 2007 - 13:12

Ik las vanochtend dat het waarschijnlijk om een mengsel gaat, waar o.a. fijnverdeeld zwavel in zit, vandaar die gele kleur. Helaas gaan de mensen vrijuit, die die rotzooi hebben geloosd. Als ze gepakt worden, dan zullen ze hun straf vast wel krijgen (en dat moet ook), maar ik denk niet dat ze ooit zullen achterhalen wie het heeft gedumpt. Het kan ook een ongeluk zijn, maar in het laatste geval hadden de betrokkenen dat wel moeten melden.

Alien20

Alien20

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 januari 2007 - 09:59

Ik weet niet of ik nu nog 'oud' nieuws breng, maar dit stond er nog over op nu.nl Link
Leidenschaft [...] 2 (ohne Pl) überaus heftige Zuneigung, Liebe zu jmdm => Begierde

Wolfe

Wolfe

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 januari 2007 - 16:20

Helemaal mee eens. Van mij mag het nog strenger. Dit is gewoon moord met voorbedachte rade. Jammer dat de PvdD nog geen kans heeft gezien mijn stem te concretiseren (rechten van dieren in de grondwet verankerd).

Ahum, de grondwet bepaald alleen de verhouding tussen overheid en burgers. Dus niet tussen burgers onderling of bijvoorbeeld de rechten van de dieren. Daarvoor is de wet.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures