Kip zonder kop?

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 237

Kip zonder kop?

Wisten jullie dat....

Mike de kip zonder kop

Mike de kip zonder kop (Engels: Mike the Headless Chicken) was een wyandotte-haan die na te zijn onthoofd nog anderhalf jaar leefde.

Op 10 september 1945 trachtte Mikes eigenaar Lloyd Olsen uit Fruita (Colorado) hem te onthoofden maar slaagde hier niet geheel in. Eén oor en het grootste deel van de hersenstam bleven intact, waardoor Mike de ingreep overleefde. Het is bekend dat kippen na te zijn onthoofd nog een tijdje rondlopen. Mike bleef echter daadwerkelijk verder leven. Zijn hoofd overigens niet, dat werd opgegeten door een kat.

Olsen bleef voor Mike zorgen en voerde hem middels een pipet melk en water. Mike kreeg ook graankorrels in zijn slokdarm ingebracht. Olsen besloot een slaatje uit de situatie te slaan en tourde met Mike langs de westkust van de Verenigde Staten. Voor 25 cent was dit wonder der natuur te bezichtigen. "Miracle Mike" was een instant-beroemdheid en bracht op het hoogtepunt van zijn populariteit zo'n 4500 dollar per maand op - destijds een grote som geld. Hij leek gezond en tevreden te zijn en groeide als kool. Uiteindelijk stierf hij echter toch aan de gevolgen van de onthoofding, hij stikte in zijn eigen slijm.

Op 17 mei 1999 werd in Fruita de eerste Mike the Headless Chicken Day gehouden ter ere van zijn beroemdste inwoner.

afbeelding: http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Mi...ess_chicken.gif

bron: wikipedia
The first writing, science, mathematics, law and philosophy in the world, making the region the center of what is called the "Cradle of Civilization" - Iraq

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Kip zonder kop?

Broodje aap ?

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Kip zonder kop?

Op die foto zie ik z'n kop nog gewoon aan hem zitten met een hand voor z'n nek...hoe zit dat?

En leven zonder hoofd is niet mogelijk, de hersennen moeten alle processen aansturen.

Een kip zonder kop rent volgens mij rond door stuiptrekkingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Kip zonder kop?

Dit verhaal ken ik al. Dit is echt gebeurd. De kop is er niet goed afgehakt. de hersenstam was nog over (+misschien nog een gedeelte van de hersenen). Hierdoor kon de kip nog leven. Uiteindelijk was de kip gestikt in zijn voedsel.

(hij werd gevoerd met pipet en pincet)
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 86

Re: Kip zonder kop?

Wat zat er dan nog aan z'n romp vast? Had hij alleen een snee in z'n nek of...?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Kip zonder kop?

De kop was gewoon te hoog afgehakt.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Kip zonder kop?

maar is dat niet mogenlijk, dat het lichaam nog even verder leeft zonder hersenen? net als bij iemand die hersendood is het hart toch nog klopt.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Kip zonder kop?

Het lijkt me toch maar een bizar verhaal :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Kip zonder kop?

Duidelijker:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eigenlijk zou iemand daar toch een filmpje van moeten opgepakt hebben? Staat dat artikel ook niet ergens in het World Record Book?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Kip zonder kop?

ik hoop dat die kip haar evenwichtsorgaan niet in haar oren zat :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: Kip zonder kop?

Ja, dat verhaal staat ook in het World Book of Records. In ieder geval jaren geleden want daarvan kende ik dit verhaal. :roll:
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Kip zonder kop?

op die laatste foto zie je dat de kip aan het lopenis, zoiets is toch onmogenlijk!
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij folding@wetenschapsforum.nl

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: Kip zonder kop?

kijk gevonden: http://www.guinnessworldrecords.com/conten...?recordid=54463

of het echt waar is ga ik dan van uit maar echt zien is echt geloven natuurlijk.
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Kip zonder kop?

Gieter schreef:kijk gevonden: http://www.guinnessworldrecords.com/conten...?recordid=54463

of het echt waar is ga ik dan van uit maar echt zien is echt geloven natuurlijk.
Zien is geloven als het niet getruceerd is en voor hetzelfde geld is die kip opgezet, nee? Daarom mijn vraag naar een filmpje, wat toch al duidelijker is.

Ik ga ervan uit dat de kip wel een paar dagen/weken verder 'geleefd' zal

hebben, want wat in het Guinness World of Records staat, moet toch gecontroleerd worden?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Re: Kip zonder kop?

Als het werkelijk gebeurd is dat noem ik het wel dierenmishandeling!!!

De kip moest 18 maanden die pijn verdragen.

Reageer