Groter dan Hubble

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 67

Groter dan Hubble

Eigenlijk zouden ze toch grotere telescopen in de ruitmte kunnen hangen of verder in ons ons stelsel laten verwijderen of zelfs buiten?Ik weet dat er grotere bestaan dan hubble maar die vinden plaats op de aarde, zou je dan verder kunnen zien of zou het verschil nietig klein zijn?
Sometimes life on Earth is just the same as life on Jupiter.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Groter dan Hubble

er zijn inderdaad plannen om grotere ruimte kijkers naar de ruimte te knallen

bijvoorbeeld een 8meter kijker met opvouw spiegel

Gebruikersavatar
Berichten: 331

Re: Groter dan Hubble

Nou de opvolger van de hubble zal iets in de trend van 2-3 meter worden heb ik gelezen

Berichten: 375

Re: Groter dan Hubble

Eigenlijk zouden ze toch grotere telescopen in de ruitmte kunnen hangen of verder in ons ons stelsel laten verwijderen of zelfs buiten?Ik weet dat er grotere bestaan dan hubble maar die vinden plaats op de aarde, zou je dan verder kunnen zien of zou het verschil nietig klein zijn?
maar het is niet gemakkelijk om zo'n grote spiegel in de ruimte te krijgen :roll:

het kost veel geld, en de regeringen moetten het willen doen

en die grotere telescopen hebben op aarde altijd last van de atmosfeer, om van wolken nog maar niet te spreken, daarom dat de foto's van hubble zoveel beter zijn dan die van aardse telescopen

ten slotte nog dit:en er zal altijd een limiet zijn voor een telescoop om onderscheid te maken tussen objecten, dit komt door diffractie, daarom dat je beter kan kijken met een grotere telescoop

Berichten: 198

Re: Groter dan Hubble

Nou de opvolger van de hubble zal iets in de trend van 2-3 meter worden heb ik gelezen
De hubble zels is toch al 2.3 meter? Lijkt me niet zo zinvol dan.

Ik had ook gehoord over een ruimtetelescoop van 8 meter, die in een veel verdere baan om de aarde zou draaien. Ik geloof op een miljoen km afstand.

Gebruikersavatar
Berichten: 331

Re: Groter dan Hubble

Ik lees net dat de hubble nu 2.4 meter is, en dat de opvolger tussen de 5 en de 7 meter word.

http://www.space.com/businesstechnology/te...trw_020910.html

Reageer