Uniciteit van avatars

Moderator: Rhiannon

Berichten: 3.145

Uniciteit van avatars

Ik zie erg vaak een nieuwe gebruiker langs komen met avatars van leden die hier al veel langer aktief zijn. Dat vind ik lastig en verwarrend. Als laatste voorbeeld de gebruiker Agno3, die de zelfde avatar gebruikt als Marjanne.

Als je wat langer aktief bent op dit forum, dan herken je in een oogopslag de avatars en weet je wat je ongeveer kunt verwachten.

Zou het niet zinvol zijn om de standaard avatars, die hier aanwezig zijn maar 1 keer uit te geven? Er zijn forums, waar dat zo is geregeld. Verder moeten mensen dan hun eigen avatars maar laden.

Op deze manier voorkom je al die dubbele avatars. Helemaal 100% waterdicht is het niet, omdat mensen toevallig twee maal het zelfde plaatje kunnen gebruiken, maar de kans er op is wel een heel stuk kleiner.

Dus, wat mij betreft, gewoon afschaffen al die standaard avatars, of wel toelaten, maar een eenmaal uitgegeven avatar niet weer opnieuw aanbieden in de lijst.

Wat is de mening van anderen hierover?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Uniciteit van avatars

Grappig, ik had nl. ook eerst het idee dat Marjanne aan het woord was toen ik een post van Agno3 zag.

Ik vind het wel een aardig idee; ik weet alleen niet hoe dit forumtechnisch te doen is. Misschien kan je beter kiezen voor de mogelijkheid dat actieve leden zelf hun avatar kiezen, of desnoods een forumavatar naar eigen smaak aanpassen?
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 1.153

Re: Uniciteit van avatars

Ik ben het hiermee eens...Ik dacht dat Marjanne opeens hele andere vragen ging stellen.

mijn voorstel, de avatars van mensen die meer dan ....(nog in te vullen) berichten heeft laten staan, daar onder dubbele uitfilteren

(misschien moet dit topic in het suggesties topic staan)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Uniciteit van avatars

Mee eens. Ik ondersteun het verzoek.

Ik ben nu nog confuus van 'mijn' avatar bij tekst die, nou ja, .., ehh.., maar toen zag ik dat het een andere poster was.

Berichten: 497

Re: Uniciteit van avatars

Ik hoop dat ik geen dubbele avatar heb.

Ik heb in ieder geval nog niet uitgevogeld hoe ik mijn persoonlijke avatar kan gebruiken, misschien zou een moderator mij dat kunnen PM'en?

Berichten: 89

Re: Uniciteit van avatars

Gewoon je eigen avatar maken, ergens op het web opslaan en dan gebruiken.

Mijn avatar is vrij uniek, want ik heb 'm zelf gemaakt... :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Uniciteit van avatars

Om mijn unieke geschriften voor iedereen weer in één oogopslag herkenbaar te maken, heb ik mijn avatar veranderd. :oops:

Voor de belangstellenden: het is mijn Renault 4 uit 1966 die mij (nog steeds sinds ik hem heb) trouw vier dagen per week met een gangetje van 80-90 km/uur (als er geen al te harde tegenwind is) naar mijn werk brengt.

747 cc, 23 PK-tjes. Elke rit is weer een klein vakantietje. 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: Uniciteit van avatars

Ik denk dat dit erg moeilijk gaat worden, wat betreft forum afbeeldingen uit de gallery kan nog wel, maar als iemand dan remote afbeelding gebruikt dan zou het toch nog mogelijk blijven.

Maar ik zal eens kijken of er wat op te maken is (als ik tijd heb :oops: )
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 497

Re: Uniciteit van avatars

Gefeliciteerd met je nieuwe avatar, Marjanne!

Berichten: 180

Re: Uniciteit van avatars

Organiseer een wedstrijd voor de mooiste en origineelste avatar, dan zal er niemand dezelfde hebben.

Berichten: 2.399

Re: Uniciteit van avatars

Ik ga met trots het logo van de Universiteit van Kansas dragen, waar ik bezig ben met mijn promotie onderzoek. Dit vogeltje de Jayhawk genaamd, kom je echt overal tegen in lawrence waar de universiteit ligt. Mensen rijden hier met jayhawk nummer platen, hebben jayhawk lichtschakelaars, jayhawk kleren en alles wat er tussen in ligt, echt een gekkenhuis.

Ik ga dan maar als een echte amerikaan mee doen, en met trots het logo van de University dragen :oops: .

Berichten: 161

Re: Uniciteit van avatars

ikzelf op het lab........

Berichten: 660

Re: Uniciteit van avatars

ik verander mijn avatar nog wel eens maar heb al een tijdje deze en hoop al een beetje bekend ermee te zijn. maar wou hem binnenkort weer eens veranderen dus jullie zullen het nog wel merken.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: Uniciteit van avatars

Ik heb nu ook een nieuwe avatar. Ik was er een beetje op uitgekeken dus heb ik een nieuwe gemaakt. Wat jullie zien is een Wildtype Hansenula Polymorpha(gist) bekeken onder een elektronen microscoop. Jammer genoeg is er veel details weg gegaan doordat hij een heel stuk kleiner moest. Maar goed dit was een van mijn eerste foto's gemaakt mbv een Transmissie Elektronen Microscoop. :oops:

MvG Ron

Berichten: 242

Re: Uniciteit van avatars

Nou ik acht de kans klein dat iemand een avatar heeft die op die van mij lijkt 8-[

ik sta er ook zelf op, kben de tweede van rechtsboven :oops:

Reageer