Springen naar inhoud

Beenmergonderzoek

• Log in om te kunnen reageren

Labschwans

Labschwans

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2007 - 13:07

Ik ben op zoek naar voorbeelden van voorschriften/protocollen/SOP's over de uitvoering van beenmergonderzoek.

Wie kan mij hieraan helpen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

SamtheChemist_CF

SamtheChemist_CF

• >250 berichten
  • 560 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2007 - 13:36

Heb je al geprobeerd een mail te sturen naar een ziekenhuis. Daar doen ze naar ik meen aardig wat beenmergonderzoeken

Roy van Heesbeen

Roy van Heesbeen

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2007 - 16:52

Wat wil je precies gaan onderzoeken? Histologisch? Cellen onderscheiden? HLA typering?

Labschwans

Labschwans

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2007 - 18:54

Ben zelf werkzaam in Algemeen streekziekenhuis en willen onderzoeken of het haalbaar is om zelf beenmergonderzoek (hematologisch) te doen voor indentificatie voor maligniteiten (leukemieen,anemieen).
Mocht het door bestudering van de voorschriften te veel analyse tijd bevatten dan moeten we ons gaan beraden.
Wie heeft voor mij deze info ?

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 22 januari 2007 - 20:13

Een advies, neem kontakt op met een groot regionaal of academisch ziekenhuis prepareren is nog wel te leren maar het beoordelen van een beenmergpreparaat is een heel ander verhaal, dat vergt een lange training en ervaring.
Bovendien kunnen ze daar ook laten zien hoe je een dergelijk preparaat behandelt en de SOP's die ze daar bij gebruiken.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures