Digitale Thermometer

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Digitale Thermometer

hey mensen,

ik moet op school een taak maken over Digitale Thermometers...

maar ik kan dat niet op google of wikipedia vinden.

het moet gaan over verschillende thermometers bijv voor lichaams temp. en zown ding wat je buiten neer hangt..

heeft iemand hier misschien ook zown taak gemaakt... :oops:

Berichten: 1.153

Re: Digitale Thermometer

Je moet eerst komen met een soort stelling, dan kan je een onderzoeksplannetje smeden, en dan kan je met concrete vragen komen en dan kunnen we je pas echt helpen.

Gebruikersavatar
Berichten: 292

Re: Digitale Thermometer

wouter1989 schreef: hey mensen,

ik moet op school een taak maken over Digitale Thermometers...

maar ik kan dat niet op google of wikipedia vinden.

het moet gaan over verschillende thermometers bijv voor lichaams temp. en zown ding wat je buiten neer hangt..

heeft iemand hier misschien ook zown taak gemaakt... :oops:
Tja, als het al niet op google of wikipedia staat.... Ik denk dat juh zown thermometer taak dan niet zo snel af zal krijgen.
4e-jaars Life, Science & Technology: Chemie

Berichten: 385

Re: Digitale Thermometer

Als er niet zoveel te vinden is, zal je waarschijnlijk veel zelf moeten testen / meten. Daarbij kun je denken aan onnauwkeurigheid, hoe er wordt gemeten, enzovoort...

Berichten: 3.145

Re: Digitale Thermometer

Er zijn wel wat zaken waar je onderzoek naar kunt doen. Wat is belangrijk voor een thermometer, die de lichaamstemperatuur meet en wat is belangrijk voor de buitenthermometer.

Let op zaken als

- resolutie

- lineariteit

- meetsnelheid

Zou meetsnelheid belangrijk zijn bij een lichaamstemperatuur meting? Wat te denken van het temperaturen van een zieke peuter of baby?

Zou dit ook van belang zijn voor een buitenthermometer?

Zo is er dus al heel wat over te zeggen. De eisen bepalen wat voor materialen worden gebruikt, maar die eisen bepalen daarmee natuurlijk ook de prijs.

Nu is het aan jou om hier eens wat mee te doen. Gezond verstand is hier een heel goede leidraad, wikipedia, een goed boek en Internet doen de rest.

Reageer