Springen naar inhoud

spacers

• Log in om te kunnen reageren

watermonster

watermonster

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 januari 2007 - 14:26

Hoi ik wilde vragen waarvoor dienen spacers bij chromatografie?
Kan iemand mij dat uitleggen a.u.b. En ook zou ik graag willen weten voor welke speciale eiwitten IMAC (geimmobiliseerd metaalion affiniteitschromatografie) het meest gebruikt wordt?

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

watermonster

watermonster

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 januari 2007 - 15:16

Ik denk al dat ik het antwoord op spacers weet. Door sterische hindering wordt de interactie met het complementaire molecule vaak belemmerd. Daarom wordt de ligand via een spacer aan de matrix gekoppeld. Op deze manier wordt vrije ruimtelijke interactie bevorderd. is dit juist?

en kan iemand mij danvertellen voor welke speciale eiwitten IMAC (geimmobiliseerd metaalion affiniteitschromatografie) het meest gebruikt wordt?

JeroenCV

JeroenCV

• >1k berichten
  • 1153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 januari 2007 - 07:34

Ik denk al dat ik het antwoord op spacers weet. Door sterische hindering wordt de interactie met het complementaire molecule vaak belemmerd. Daarom wordt de ligand via een spacer aan de matrix gekoppeld. Op deze manier wordt vrije ruimtelijke interactie bevorderd. is dit juist?

juist.

Maar welke het precies is, hangt af van de fabrikant van de kolom, elk heeft zo'n beetje zijn eigen. Bel met de fabrikant en je weet het.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures