Vreemd soort simpel glaswerk

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Vreemd soort simpel glaswerk

Hi,

Ik zoek een speciaal soort glaswerk. Ik moet bekennen dat ik ze slechts enkele keren op een lab gezien heb, maar ze moeten ergens te vinden zijn.

Het is een soort omgekeerd conisch bekerglas met een inhoud van 2 liter. Aan de onderkant zit een klein pijpje. Het is de bedoeling dat de vloeistof door het gewicht onder vrij hoge druk uit het glas stroomt.

Ik heb ze gezien met en zonder pootjes aan de onderkant

Ik heb gezien dat er erlenmeyers zijn met een afzuiging aan de zijkant onderop. Die zouden ook werken, maar die ik bedoel zijn meer geschikt. Ook heb ik al gedacht aan een buret, maar zijn die er met zo'n groot volume?

Kan iemand me de naam van zo'n dingen geven of een voorbeeld waar ze te halen zijn? Zie plaatje voor een idee wat ik bedoel.

Bedankt.

Afbeelding

Berichten: 205

Re: Vreemd soort simpel glaswerk

Afbeelding

zoek je zoiets?

Berichten: 2

Re: Vreemd soort simpel glaswerk

Dat is een scheitrechter, zou kunnen, maar wat ik bedoel is echt meer een bokaal ofzo. Thanks voor het nadenken.

Gebruikersavatar
Berichten: 496

Re: Vreemd soort simpel glaswerk

Eigenlijk een soort enorme trechter is dus ook bruikbaar?

Ik ben het afgebeelde apparaat nog niet tegengekomen, wel de door jouw beschreven erlenmeyer met de tuit aan de onderkant.

Deze zijn er vanaf 250ml tot een paar liter.

Berichten: 54

Re: Vreemd soort simpel glaswerk

Denk dat bij allebij het principe van bezinken wordt toegepast enkel is de scheitrechter nauwkeuriger op gebied van volume en voor kleinere volumes.Terwijl de eerste dient voor grotere volumes ,veronderstel ik.

Reageer