K. Fischer

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 47

K. Fischer

Hallo!

Ik was bezig met het leren van de karl fischer methode, nu had ik een paar vragen, misschien dat iemand van jullie mij kan helpen?

Waarom roeren we met constante snelheid tijdens deze titratie?

Waardoor onstaat het zaagtand profiel in de stroomcurve?

En weten jullie misschien welke stoffen NIET met deze KF-methode kunnen worden bepaald? alvast bedankt

Berichten: 274

Re: K. Fischer

He dit zijn precies dezelfde vragen als die ik moest beantwoorden voor een prakticum waterbepaling mbv Karl Fischer.

Ik heb ze alleen niet meer.

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>DrQuico: Plaats alleen opmerkingen als je echt iets toe te voegen hebt!</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: K. Fischer

Er is (naast een gebruiker met deze naam) ook al veel eerder gevraagd over de Karl Fischer titratie op het forum. Heb je al eens gezocht?

Berichten: 47

Re: K. Fischer

Ik heb dit topic al helemaal doorgekeken, maar daarmee geen antwoorden kunnen vinden op mijn vraag.. dus nogmaals als iemand me zou kunnen helpen?

Berichten: 47

Re: K. Fischer

Bij de Karl Fischer titratie roeren we met constante snelheid. Door dit te doen wordt de diffusielaag kleiner en de grensstroom groter. Kan iemand me vertellen hoe dit zit en waarom dit positief is?

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>rwwh: dit leek sterk op een (verboden!) dubbelpost. Ik heb de twee onderwerpen samengevoegd</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Reageer