Springen naar inhoud

Samenstelling afvalwater

• Log in om te kunnen reageren

Chris_CF

Chris_CF

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2007 - 14:00

Een 2ejaars project aan de TUdelft: Samen met mijn projectgroep moeten we een proces beschouwen en dit verbeteren (duurzamer maken). Nu is ons product PHB (Polyhydroxybutyraat). Dit willen we maken, met afvalwater als substraat. Daar hebben we dan wel de samenstelling van afvalwater voor nodig. Is er iemand die ons daarmee helpen kan? Ook andere (relevante (!)) info is welkom natuurlijk. Vast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 januari 2007 - 14:17

Afvalwater waarvan? Van wat ik in de wc achterlaat kun je moeilijk PHB maken :oops:

Chris_CF

Chris_CF

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 januari 2007 - 14:21

Nee, das niet waar! Het enige wat die bacterien nodig hebben is organisch materiaal. PHB wordt opgebouwd over acetyl-CoA, zonder op details in te gaan betekent dit dat vetten, suikers en eiwitten een bron kunnen zijn. Dus ook wat jij op de WC achterlaat, haha!

Wat we algemeen nodig hebben is de samenstelling van het water dat aangeleverd wordt bij een rioolwaterzuiveringsinstallatie.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 29 januari 2007 - 14:26

Ok dat is dan inderdaad handig 8-[. Het beste wat je dan kunt doen is dit gewoon aan een rioolwaterzuiveringsinstallatie (lang woord :oops: ) vragen.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 januari 2007 - 14:46

Dat van die rioolwaterzuiveringsinstallatie vind ik een goed idee: als je om zogenaamd influent vraagt, dan weet men niet alleen vrij nauwkeurig de gemiddelde samenstelling, maar die is ook nog redelijk constant in de tijd.

Bij een bedrijf moet je dat maar afwachten.

Blaatgast_CF

Blaatgast_CF

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 maart 2008 - 15:15

Mijn stagegenoot werkt ook met een R&D opstelling met aerobe waterzuivering.
Hij gebruikt gewoon bier als substraat. Met een dr Lange analyse kan je bepalen hoeveel COD er dan in je afvalwater zit.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures