Springen naar inhoud

titratie zwaveldioxidegehalte gedroogde abriko

• Log in om te kunnen reageren

log_CF

log_CF

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 januari 2007 - 20:02

Om het gehalte SO2 in gedroogde abrikozen te bepalen, wil ik een volumetrische titratie uitvoeren met joodoplossing. Maar hiervoor moet ik eerst 100 gram abrikozen laten weken in 100 mL water. Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan doen. Moet ik de abrikozen in kleine stukjes snijden of vermalen (hoe?) en als ik de stukjes abrikoos uit de vloeistof filtreer, hoe kan ik dan zorgen dat het grootste deel van het water (met daarin opgelost so2) wat is opgenomen door de abrikozen in mijn bekerglas komt?

weet iemand raad?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 31 januari 2007 - 20:16

Hmmz hoe krijg je het snelst suiker opgelost in thee? Als het 1 grote brok is, of fijn poeder?

Hoe droogt je was makkelijker? In een warme wasdroger of buiten in de vrieskou?

Als je nu iets hebt van wtf bij die vragen: leer je er iets van als ik je hier het antwoord neerplant, of als ik je erover na laat denken? :oops:

Veranderd door FsWd, 31 januari 2007 - 20:17

log_CF

log_CF

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 januari 2007 - 20:20

oke, in fijne stukjes dus. moet ik de abrikozen dan gewoon snijden, of is er een betere methode om er poeder van te maken?

als ik de temperatuur verhoog, dan verdampt het vocht. zou destilleren dan een goede methode zijn?of verdampt dan ook het kleine beetje vocht dat al in de gedroogde abrikozen aanwezig was voor het oplossen?

Veranderd door log, 31 januari 2007 - 20:21

rappen-eddy

rappen-eddy

• >250 berichten
  • 774 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 januari 2007 - 21:06

misschien een stoomdestillatie? of niet?

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 februari 2007 - 12:57

Is het nodig om AL het water (ook water dat door de abrikozen is opgenomen) terug te winnen?
Of zou je met een deel van dat water kunnen filtreren en titreren en het resultaat terugrekenen naar de oorspronkelijke hoeveelheid water?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures