Springen naar inhoud

Bioethanol- Het productieproces ontleedt ?

• Log in om te kunnen reageren

Flar

Flar

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 januari 2007 - 20:04

Hey allen ,

Lang zocht ik rond op dit forum , vele malen zag ik topics over bioethanol en alcoholproductie maar nergens zag ik duidelijk in eenvoudige taal hoe dit practisch mogelijk is.

Bio-ethanol ,

- Kan dit gemaakt worden door suiker+water te laten gisten ( hoelang , welke temperatuur ) ? Daarna destilleren natuurlijk

- Kan een benzinemotor dit verdragen?

- Is dit rendabel om zelf te doen ?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rappen-eddy

rappen-eddy

• >250 berichten
  • 774 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 januari 2007 - 21:04

water + suiker + gistcellen en dan anaeroob bewaren vermoed ik...

Roy van Heesbeen

Roy van Heesbeen

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 februari 2007 - 17:13

Is dit rendabel?
helaas is hier nog geen antwoord op, er lopen honderden onderzoeken naar bio-ethanol, als vervanging van benzine.
Echter zijn er voor deze ethanol zo ontzettend veel suikers nodig...
Hiervoor moet in sommige landen al regenwoud wijken zoals in brazilie.
Op dit moment wordt er al in veel landen een klein percentage bio-ethanol toegevoegd aan de benzine, zodat dit olie bespaard.

Naar mijn idee is het geen goede en rendabele oplossing voor de olie. Ik denk dat er meer geinoveerd moet worden in andere brandstoffen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 02 februari 2007 - 20:47

Bio-ethanol is zeker rendabel, en in BraziliŽ zouden al heel veel suikerboeren en suikerfabrieken falliet zijn gegaan als ze niet jaren geleden waren overgestapt op de vergisting.

MAAR: er is ook slechte bio-ethanol, en dat is bijvoorbeeld ethanol uit maÔs zoals die in de Verenigde Staten wordt gemaakt. Daarmee zijn twee grote problemen: het gebruikt 4x zoveel ruimte en energie als ethanol uit suiker, en het gebruikt gewassen die ook als goede voeding kan worden ingezet.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures