Bioethanol- Het productieproces ontleedt ?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Bioethanol- Het productieproces ontleedt ?

Hey allen ,

Lang zocht ik rond op dit forum , vele malen zag ik topics over bioethanol en alcoholproductie maar nergens zag ik duidelijk in eenvoudige taal hoe dit practisch mogelijk is.

Bio-ethanol ,

- Kan dit gemaakt worden door suiker+water te laten gisten ( hoelang , welke temperatuur ) ? Daarna destilleren natuurlijk

- Kan een benzinemotor dit verdragen?

- Is dit rendabel om zelf te doen ?

Berichten: 774

Re: Bioethanol- Het productieproces ontleedt ?

water + suiker + gistcellen en dan anaeroob bewaren vermoed ik...

Berichten: 740

Re: Bioethanol- Het productieproces ontleedt ?

Is dit rendabel?

helaas is hier nog geen antwoord op, er lopen honderden onderzoeken naar bio-ethanol, als vervanging van benzine.

Echter zijn er voor deze ethanol zo ontzettend veel suikers nodig...

Hiervoor moet in sommige landen al regenwoud wijken zoals in brazilie.

Op dit moment wordt er al in veel landen een klein percentage bio-ethanol toegevoegd aan de benzine, zodat dit olie bespaard.

Naar mijn idee is het geen goede en rendabele oplossing voor de olie. Ik denk dat er meer geinoveerd moet worden in andere brandstoffen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Bioethanol- Het productieproces ontleedt ?

Bio-ethanol is zeker rendabel, en in Brazilië zouden al heel veel suikerboeren en suikerfabrieken falliet zijn gegaan als ze niet jaren geleden waren overgestapt op de vergisting.

MAAR: er is ook slechte bio-ethanol, en dat is bijvoorbeeld ethanol uit maïs zoals die in de Verenigde Staten wordt gemaakt. Daarmee zijn twee grote problemen: het gebruikt 4x zoveel ruimte en energie als ethanol uit suiker, en het gebruikt gewassen die ook als goede voeding kan worden ingezet.

Reageer