Immigranten kwamen om te werken. Maar ze zijn (mis)gebruikt

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 4

Immigranten kwamen om te werken. Maar ze zijn (mis)gebruikt

Immigranten kwamen om te werken. Maar ze zijn (mis)gebruikt om het behaviorisme van links in de maatschappij te implementeren. De linkse ideologie moest laten zien hoe altruïstisch ze wel niet waren.

Nog steeds zijn er mensen die zeggen we moeten toenadering zoeken. We moeten de etnische groepen de gelegenheid geven zich thuis te gaan voelen. Als je nu naar een Parijse voorstad gaat en dit tegen de jeugd daar zegt dan verneder je zoals ze nog nooit vernederd zijn. We moeten maar een keer concluderen dat ze zich hier niet thuis kunnen voelen om de zelfde reden als de autochtone bevolking dat heeft. Er zijn nog steeds geiten-wollen-sokken-mannetjes/vrouwtjes die zeggen naarmate de tijd verstrijkt en we de moslims genoeg verwennen dan wennen ze er vanzelf wel aan dat in onze bossen langs de snelwegen zich niet alleen dieren ophouden maar ook kerels met onbevredigde verlangens. Iedereen in Nederland is vrij zijn eigen zingeving te kiezen, althans zij willen die keus maken. Ik wil wel graag aan de orde stellen of ieder gedrag wel wenselijk is. Men is zo utopisch in de opvattingen, dat men denkt na verloop van tijd zal de allochtone bevolking vanzelf wennen aan het feit dat een substantieel deel van de economie gedraaid wordt op prostitutie en drugs. Ja meneer de allochtoon, praat hier maar eens over in de moskee misschien kun je dan zelf je mensen enthousiast maken een crimineel handeltje op te zetten. Nooit erbij nagedacht of deze mensen dit wel willen? Het wordt ze gewoon door de strot geduwd, omdat ons handelen gebaseerd is op waandenkbeelden. Men kan niet tegen realisme, er moet wat fantasie bij.

Een voorbeeld hierin is dat Maxime Verhagen op het partijcongres zo mooi aangaf dat hij een stadje had bezocht waarin er veel allochtone ondernemers waren gestart. Hij prees de handelsdrift en gaf aan dat er wel deglijk op de goede manier wordt geintegreerd. Ze handelden bijvoorbeeld in catering en video’s. Dit lijkt een schitterend speerpunt. Maar de werkelijkheid is anders dan wat primair zichtbaar is. Meneer Verhagen let op dat u de bevolking depriveert. Eigenlijk doet u dat al gewoon. U propageert iets dat helemaal niet kan, dat zal ik zo aantonen. U maakt gewoon kanjers van fouten in deze en dat kunt u doen omdat fatsoenlijke mensen inderdaad fatsoenlijk zijn, daarom noemen we die zo. Fatsoenlijke mensen blijven zich netjes en rustig gedragen ook al komt meneer verhagen hen beledigen. Die rust is geen teken van instemming. U zet alleen beleid van paars voort dat berust op verkeerde inschattingen. Paars liep over van negatieve dialectiek (steeds fout reageren) en daarmee werden van de fatsoenlijke, toenemend offers gevraagd. Die worden gedwongen lijdzaam toe te zien hoe ongewenst handelen wordt geprezen boven eigen fatsoenlijk opstellen. En toch kan de maatschappij deze crisis alleen te boven komen als we de fatsoenlijke mensen betrekken bij de politiek. Met uw praatje hebt u alle fatsoenlijke mensen allochtonen en autochtonen zwaar beledigd!!

Nu mijn voorbeeld. Vorig jaar gingen we met een delegatie van CDA Den Haag aangevoerd door de wethouder ook een rondje maken langs allochtone ondernemers. Ambities van die mensen werd grenzeloos aanbevolen, waarom waren er niet meer? En wat waren de anderen maar suffers vergeleken met de high potentials van het MKB. Absolute roem ging naar de Marokkaan die een schitterende vishandel had opgezet. In een verloederde wijk was hij inderdaad de parel met zijn winkel. Aangezien ik mensen ken in die wijk werd mij achteraf even de waarheid verteld. De allochtonen en autochtonen vertelden mij in drievoud, dat de betreffende Marokkaan 3 jaar geleden nog de grootste dealer in de wijk was, middels een belhuis alles wit gewassen heeft en geïnvesteerd in Marokko. En als laatste nog even een vishandel in Nederland opgezet als dekmantel. Allochtoon en autochtoon waren zeer teleurgesteld dat de wethouder zo dom was dit soort dingen niet te begrijpen. Niet dat je een situatie niet mag prijzen maar je moet wel weten wat er in Nederland gebeurt. Helaas liet Maxime Verhagen op het congres niet blijken dit soort situaties meester te zijn. Het is schitterend hoe u de situatie voorstelt. Maar iemand die zich aan de regels houdt kan helemaal geen bedrijfje beginnen en dat had hij toch moeten weten. Verhagen is wijs en oud genoeg om zijn onderscheidingsvermogen hier en daar wat te corrigeren. In plaats van fatsoenlijken te depriveren en te denigreren. Nee u heeft geen gelijk er is geen branche meer met rendement, (had u dat berekend, of veronderstelde u dat op grond van wat u zag?). Er is wel een branche over: in Nederland noemen ze de brache witwassen.

Overigens ben ik van mening dat we aan een mentaliteitomslag moeten werken.

MurielMuyres

Reageer