parabenen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 152

parabenen

Hallo iedereen! ik moet een werkstukje maken van parabenen en ben op zoek naar een paar goeie sites hierover, maar het enige wat ik telkens vind is dat er vier soorten parabenen zijn en dat ze gebruikt worden als bewaarmiddel. Eigenlijk ben ik op zoek naar bestaande methoden voor het bepalen van parabenen (ik veronderstel dat dit gewoon da analysemethoden zijn) en misschien nog wat informatie dat verder gaat dan gewoon de soortjes en de eenvoudigste toepassingen. Iemand een idee over goeie sites want als ik op google parabenen en analysemethoden intyp krijg ik bitter weinig.

Alvast bedankt!

groetjes

stef.

Berichten: 121

Re: parabenen

ik heb zelf toevallig begin dit schooljaar onderzoek gedaan naar methylparabeen, een conserveringsmiddel in creme e.d.

hiervoor kregen wij een voorschrift die te vinden is op

http://www.standardbase.com/

maybe heb je er wat aan

het is wel enkel voor methylparabeen

Berichten: 3

Re: parabenen

Ipv het zoeken met parabenen is het makkelijker om te zoeken met paraben. Dan krijg je bijvoorbeeld deze hit naar Wikipedia:

wikipedia paraben

Veel succes

Berichten: 152

Re: parabenen

de site van wikipedia had ik al gevonden, maar toch bedankt!

euh onimo, wat bedoel je met " we kregen een voorschrift"? bij ons is het de bedoeling gewoon de verschillende analysemethoden voor parabenen op te sporen, maar uit al die engelse teksten raak ik gewoon niets wijs!

Berichten: 3

Re: parabenen

site met HPLC plaatje:

HPLC paraben

Andere methodes voor analyse (vermoed ik):

HPLC

GC(-MS)

met paraben + analysis vind je wel het een en ander. En ja, meeste is in het Engels, daar is weinig aan te doen

Berichten: 121

Re: parabenen

met voorschrift bedoen ik dat we een analise methode voor op de HPLC kregen aangeleverd die op die site stond,

ik zal em ff zoeken voor je want volgens mij hadden ze dat voorschrift ergens goed verstopt op die site :oops:

voorschrift methyl parabeen in sanex creme

dit kregen wij en hieruit moesten wij verder bedenken voor ons onderzoek, misschien dat jij er ook iets aan hebt aangezien het een analyse is naar paraben

Reageer