PCR

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 89

PCR

Ik zit in HLO2 en we willen lessen gaan geven aan MBO 3 over PCR. Dit houdt in dat we eerst een les gaan geven over de theorie, vervolgens eentje over hoe je een dergelijk practicum uitvoert en vervolgens als laatste het practicum zelf.

Nou hebben we een theoretisch verhaal geschreven over PCR, maar ik was eigenlijk nog op zoek naar vragen. Dus mijn vraag: weet er iemand misschien nog vragen?

ik dacht zelf al aan:

- temperatuurberekening m.b.v. van Tm = (4x[G+C]) + (2x[A+T])

- berekenen hoe vaak een primer zal voorkomen op een bepaald stuk DNA (dus eigenlijk.. hoe groot moet een primer zijn?)

- ....

Berichten: 7

Re: PCR

Iets over de eisen aan de sequentie van primers (niet intern of onderling complementair zijn?)

Real-time PCR en de berekeningen en problematiek van kwantificerende berekeningen hier aan?

Berichten: 89

Re: PCR

tja.. misschien wel.... maar heb zelf al moeite genoeg om te snappen wat je daar zegt.. 8-[

en het zijn, met alle respect, 3de jaars MLO-ers, dus ik wil het op zich niet te moeilijk maken.... :oops:

-edit- ik heb het eigenlijk niet zo duidelijk gezegd, maar ik ben vooral op zich naar rekenvragen en/of (simpele) 'denk/redeneer' vragen..

Reageer