Springen naar inhoud

Gaschromatogram Rum?

• Log in om te kunnen reageren

Alexandra_CF

Alexandra_CF

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 februari 2007 - 01:38

Geachte LS

Op zoek naar eigenschappen en bestanddelen van rum ben ik op het internet gestuit op diverse artikelen over de compositie van "Jamaica Rum", "Alcoholic Beverages" etc.
Ik zie dat er genoeg geschreven is over dit onderwerp maar allemaal ontoegankelijk (tegen zeer hoge bedragen te downloaden) of in zeer technisch engels verhaal zonder afbeeldingen. (bv. H. MAARSE, M. C. ten NQEVER de BRAUW (1966) -The Analysis of Volatile Components of Jamaica Rum - Journal of Food Science 31 (6), 951-955 en bv. "Ethyl acetate and fusel oil determination in distilled spirits by gas-liquid chromatography and confirmation by mass spectrometry-G. E. Martin, E. A. Caress")
Tot zover heb ik begrepen dat een 'gaschromatogram' een mooi overzicht en inzicht kan geven in alle stofjes die erin zitten.

Is er iemand op dit forum die mij een of meerdere chromatogrammen van (het liefste meerdere soorten) rum kan leveren? Of weet waar ik deze op het internet kan vinden?
Zodoende hoop ik tot een soort van 'standaard' te komen welke 'foezel-bestanddelen' , en andere vluchtige stofjes er in welke mate normaliter inzitten of er juist niet in (horen te) zitten...

Bij voorbaat dank!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

MariekeG

MariekeG

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 februari 2007 - 12:22

Wellicht dat deze link je op weg helpt http://www.sigmaaldr...s/8700/8661.pdf

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures