CORROSIE

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

CORROSIE

hallo aan iedereen op het forum

Ik moet een eindwerk maken over het onderwerp corrosie en in het algemeen over kathodische bescherming, faalmechanismen van corrosie, LPR(Lineair Polarisation Resistance)…

Kan u mij informatie bezorgen en/of adressen bezorgen of sites waar ik er heel veel informatie over kan vinden.

Als u me cursussen/eindwerken kan bezorgen, dit zou fantastisch zijn!

Alvast vriendelijk bedankt

Met vriendelijke groeten

Criel Pieter-Jan

contacteer me via pcriel@pandora.be!

Berichten: 385

Re: CORROSIE

Met een gebruikelijke zoektocht (internet, bibliotheek, bedrijven) zou je heel veel moeten kunnen vinden. Ik ben namelijk niet van plan om voor jou te gaan zoeken.

Berichten: 1.379

Re: CORROSIE

Mijn eerste vraag is: Beschikt U over achtergrondkennis over de drie corrosieonderwerpen die U noemt? Of heeft U een coach die er veel van weet?



1.Voor kathodische bescherming heb je nodig: Electriciteitsleer, electrochemie (Nernst, referentie-electrodes). Dit is al een onderwerp apart.

2. Voor de polariatieweerstand methode heb je nodig: Electrochemische kinetiek, electrochemische potentialen, de wet van Tafel en electriciteitsleer, inclusief inzicht in de werking operationele versterkers.

3. De faalmechanismen zijn de diverse corrosievormen die er zijn. Ook hier kom je de basisvakken weer tegen. O.a. ook materialenkunde, kristalvorming, metalen en legeringen, passiviteit en electrochemische reakties in wateriger omgeving.

Ik denk dat U aan een van deze drie onderwerpen al meer dan genoeg werk hebt. Heeft U een docent/begeleider waar U op kunt terugvallen als U assistentie nodig hebt? In Belgie is er het adviesbureau CEBELCOR waar men veel deskundigheid heeft. Ook wat betreft de theorie. Dat vindt U zeker op internet.

Onderwerp 2. is een experimentele methode. Zonder experimentele ervaring is dat niet te behandelen. U zult daarvoor dus ook de apparatuur moeten beschrijven. Electrische schakelingen spelen daar een grote rol.

Het verstandigste lijkt mij de beperking tot kathodische bescherming. Er zijn in Belgie diverse firma's die dat kunnen installeren en die potentiaalcontroles uitvoeren.

Misschien vindt U daarover ook nog iets in de z.g. gele telefoongidsen. Bij dit soort firma's vindt U vooral praktische deskundigheid.
Uitleggen is beter dan verwijzen naar een website

Reageer