Master

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 242

Master

Ik ben (hopelijk :oops: ) bijna klaar met mijn HBO opleiding Analytical Chemistry aan de HZeeland.

Mijn Creatief Brein 8-[ is nog niet gesust en ik wil doorleren. Oorspronkelijk is het altijd al mijn bedoeling geweest iets te gaan doen met brandstofcellen en milieutechnische vraagstukken, en nou zag ik dat de UU (universiteit utrecht) toevallig net zo'n Master in de aanbieding heeft ;) ...

Nu heb ik de volgende vragen:

1 = Krijg ik inderdaad GEEN studiefinanciering meer als ik die Master zou volgen?

2 = Kan ik die opleiding uberhaupt volgen of moet ik eerst een universitaire bachelor doen aan de UU? Lijkt me een beetje dubbelop?!?

3 = Waar kan ik meer info krijgen?

4 = Mag ik je alvast hartelijk danken voor je antwoord? ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Master

Ik weet het antwoord op twee vragen:
3 = Waar kan ik meer info krijgen?
Ik zou naar de decaan van de UU bellen... Bij de centrale kunnen ze je allicht doorverbinden.
4 = Mag ik je alvast hartelijk danken voor je antwoord?
Ja, dat mag. Als je naar het Chemieforumuitje in mei komt, dan mag je dit materialiseren... :oops:

Edit: typfoutje.

Berichten: 2.399

Re: Master

Ik heb iets soort gelijks gedaan.

Als je van een 4 jarige HBO opleiding afkomt ben je inprincipe door je stufi heen. De meeste beta universitaire opleidingen zijn echter 5 jaar, en dan heb je recht op 5 jaar studie financiering. Dit houd in dat je dus 1 extra jaar krijgt wanneer je een masters gaat volgen die normaal 5 jaar duurt. Ik kon mijn masters in 2 jaar doen, dit hield dus in dat ik 1 jaar zonder stufie heb moeten leven.

De echte opleidings gerichte informatie kun je natuurlijk alleen vinden bij de universiteit waar je een vervolg opleiding wilt doen....

Berichten: 278

Re: Master

ken je saya ook?

Berichten: 740

Re: Master

Sommige opledingen verplichten nog een pre-master, dit is een soort van bijspijkercursus van max. 1 jaar.

Informeer of dit bij de betreffende opleiding nodig is, hierdoor kan je opleiding een jaar langer duren...

Berichten: 147

Re: Master

Overigens zijn de chemie masters zelf meestal 2 jaar en de bachelors 3. Waarschijnlijk valt er in jou geval wel wat te regelen, bijvoorbeeld door het volgen van wat extra (bachelor)vakken als dat nodig blijkt te zijn.

Succes ermee

Reageer