Springen naar inhoud

antibiotica

• Log in om te kunnen reageren

wimmerd

wimmerd

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 februari 2007 - 17:17

hallo

als student is het mijn opdracht om antibiotica te bereiden. dit op 2 verschillende maniere: op natuurljike wijze en op een chemische bereidingswijze
zou iemand mij kunnen helpe welke antibiotica eenvoud te bereiden is en hoe je dit praktisch zou kunnen uitvoeren?

Veranderd door wimmerd, 28 februari 2007 - 17:41

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 28 februari 2007 - 17:38

In eerste instantie door eens op je spelling te letten. Het is misschien al een idee om het werkzame deel van penicilline op te zoeken.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 februari 2007 - 19:01

Op deze site vind je een hoop informatie over natuurlijke antibiotica.

Wat betreft de chemische synthese. Gaat het enkel om de synthese van een antibioticum (een bacteriedodend middel) of echt om de synthese van penicilline? Op bovengenoemde site staat in ieder geval uit welke uitgansstoffen je dit zou kunnen doen. Het lijkt mij wat vreemd wanneer je op internet moet zoeken naar een goed recept voor deze synthese. De gebruikelijke chemische literatuur is hiervoor vele malen betrouwbaarder.

epiphonix

epiphonix

• >250 berichten
  • 915 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 februari 2007 - 20:03

Is detol ook een antibioticum?

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 februari 2007 - 20:45

Volgens mij is Dettol een antibioticum (de werkzame stof hierin dan). Het doodt immers bacteriŽn.

scientist 1

scientist 1

• >250 berichten
  • 448 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 februari 2007 - 22:25

Volgens mij is Dettol een antibioticum (de werkzame stof hierin dan). Het doodt immers bacteriŽn.

Ik denk dat dettol een antiseptica is. Om over een antibioticum te spreken moet het een stof zijn die inwendig gebruikt kan worden. Tot zover ik weet wordt dettol niet inwendig gebruikt.

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 maart 2007 - 00:23

Ik denk dat dettol een antiseptica is. Om over een antibioticum te spreken moet het een stof zijn die inwendig gebruikt kan worden. Tot zover ik weet wordt dettol niet inwendig gebruikt.

Dat wist ik niet :oops:

scientist 1

scientist 1

• >250 berichten
  • 448 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 maart 2007 - 12:53

en spreekt men bij alle stoffen die aan mensen kunnen worden toegediend om bacteriŽle infecties te bestrijden over antibiotica. Middelen die ziektekiemen doden die zich niet in het lichaam maar op de huid of op b.v. werkbladen bevinden worden desinfectantia of antiseptica genoemd.

Veranderd door scientist 1, 01 maart 2007 - 12:55

fonzie

fonzie

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 maart 2007 - 15:53

Op deze site vind je een hoop informatie over natuurlijke antibiotica.

Wat betreft de chemische synthese. Gaat het enkel om de synthese van een antibioticum (een bacteriedodend middel) of echt om de synthese van penicilline? Op bovengenoemde site staat in ieder geval uit welke uitgansstoffen je dit zou kunnen doen. Het lijkt mij wat vreemd wanneer je op internet moet zoeken naar een goed recept voor deze synthese. De gebruikelijke chemische literatuur is hiervoor vele malen betrouwbaarder.

aan welke chemische literatuur had je dan gedacht?

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 maart 2007 - 16:16

Zoeken via Beilstein of Scifinder.

celeken

celeken

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 februari 2010 - 00:02

hallo

als student is het mijn opdracht om antibiotica te bereiden. dit op 2 verschillende maniere: op natuurljike wijze en op een chemische bereidingswijze
zou iemand mij kunnen helpe welke antibiotica eenvoud te bereiden is en hoe je dit praktisch zou kunnen uitvoeren?

ik zit nu in 1pb chemie en heb het zelfde project
(van recyclage gesproken)

moest je nog bruikbare info hebben is deze altijd welkom

alvast bedankt...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures