Chemie-Olympiade

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 28

Chemie-Olympiade

Dag iedereen,

Ik zit in het laatste jaar van mijn secundair onderwijs (België) en ga aanstaande woensdag 7 maart meedoen aan de Vlaamse Chemie-olympiade. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, valt het mee? Wat zijn je ervaringen?

Sander

Berichten: 774

Re: Chemie-Olympiade

hallo,

welke richting volg je nu?

Ik heb latijn wetenschappen gedaan (2uur fysica, 2 uur chemie en 2 uur biologie). En het was verschrikkelijke moeilijk vond ik toen.

Als je meer wetenschappen hebt, zal het waarschijnlijk wel beter meevallen. :oops:

Berichten: 28

Re: Chemie-Olympiade

Oei :oops: . Ik volg nu Moderne Talen - Wetenschappen en heb, net als jij indertijd, 2 uur chemie, fysica en biologie. Ik heb de schiftingsvragen bekeken van 2006 en het zag me er wel moeilijk uit, maar ik denk toch dat ik een (kleine) kans maak.

Bedankt voor de snelle reactie trouwens.

Sander

Berichten: 774

Re: Chemie-Olympiade

Gewoon meedoen ! Je hebt niets te verliezen hé !

Ga je nog wat bijstuderen of ga je er gewoon naar toe? 8-[ (zoals ik heb gedaan :oops: )

Berichten: 28

Re: Chemie-Olympiade

Ik vrees dat ik enkele zaken nog eens zal moeten doornemen, en dan in het bijzonder zaken als de diagonaalregel en andere dingen die met de subschillen (f, d, p, s) te maken hebben. Hier hebben we het vorig jaar even over gehad maar sindsdien zijn we er nooit meer mee bezig geweest :oops: .

Sander

Berichten: 180

Re: Chemie-Olympiade

Ik heb vorig jaar meegedaan. Toen zat ik in het vijde jaar. Maar dan was het nog veel te moeilijk. Ik zit in de richting wiskunde-wetenschappen (3u fyscia, 2 chemie, 2 biologie). Ik denk dat het in het 6de jaar toch veel makkelijker wordt omdat je in het 5de nog niet alles gezien hebt. Het is wel zeer moeilijk om naar de volgende ronde door te stoten.

Berichten: 774

Re: Chemie-Olympiade

ik denk dat voor dergelijke olympiades, TSO richtingen meer kans maken.

Hun basiskennis rijkt verder dan ASO denk ik...

Ze hebben soms 3 keer meer chemie en andere wetenschapsvakken (uren).

wie niet waagt, niet wint :oops:

Berichten: 2.337

Re: Chemie-Olympiade

Ze hebben misschien meer uren wetenschappen maar ik betwijfel of ze veel meer cursus krijgen.

Eens ik mag ga ik zeker deelnemen. (ik kijk er nu al naar uit :oops: 8-[ )

Berichten: 183

Re: Chemie-Olympiade

Ah daarom was het weer zo'n gezellige drukte bij ons in de gang van de UA. :oops:

En hoe is het geweest Sander ?

Berichten: 130

Re: Chemie-Olympiade

Ik ben er ook net van terug (UHasselt). Op het eerste deel met 25 meerkeuzevragen heb ik volgens mijn lerares 18 goed, 2 fout, en 5 niet ingevuld --> 70%; best wel tevreden daarover ;)

Tweede deel waren open vragen, op 50, dus even afwachten wat ik daar op gemaakt heb 8-[

Ik zit trouwens op Techniek-Wetenschappen (TSO). Ik krijg echt wel meer wetenschappen dan op Wetenschappen-Wiskunde (aangezien ik van die laatste richting kom). 3 uur theorie en 3 uur labo chemie (waar je ook nieuwe, theoretische zaken leert :oops: ).

Hoe ging het bij jou, Sander?

Berichten: 2.337

Re: Chemie-Olympiade

gelukzak :oops:

Krijg je dan ook wel nog genoeg wiskunde?

Berichten: 2.746

Re: Chemie-Olympiade

Ik denk dat ze zelfs nog meer wiskunde krijgen dan WWI, maar in talen en andere vakken wordt er serieus genoeid in technische richtingen.

Berichten: 42

Re: Chemie-Olympiade

het is toch gewoon al leuk om mee te doen? Ik heb voor Bio en Sk uiteindelijk niet heel veel klaargemaakt met de olympiade, maar het was wel leuk om mee te doen

Berichten: 72

Re: Chemie-Olympiade

Ikzelf doe nu ook al voor de tweede keer mee, en weer met succes denk ik 8-[ Sta nu in elk geval eerste van nederland :oops:

Berichten: 130

Re: Chemie-Olympiade

Chemaniac: ik krijg nog steeds 6 uur wiskunde, maar met een iets lager niveau (wat minder bewijzen). En inderdaad: de andere vakken krijgen minder aandacht. Maar dat vind ik niet zo erg, aangezien wetenschappen me echt boeien 8-[

Ben benieuwd wanneer we de uitslag van de VCO krijgen :oops:

Reageer