snelheidsconstanten

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

snelheidsconstanten

Ik heb al via google, altavista, northernlight, acs.org(moeilijk!) en jullie forum gezocht naar literatuur over snelheidsconstanten, maar vind noppes!

Ik heb een labo uitgevoerd waarin ik I-heb geoxideerd door H2O2 in zuur milieu. Als het milieu matig zuur is dan krijg je de volgende snelheidsvergelijking s(t) = k [I-]*[H2O2]

Je kan hier een pseudo eerste orde-vgl van maken door [I-] constant te houden..... en ga zo maar door. Ik heb alles uitgevoerd maar wil mijn snelheidsconstante (k) vergelijken met de literatuurwaarde. Mijn waarde voor k ~0.023948654l/mols. Kan iemand mij helpen aub?

alvast bedankt!!!!! :oops:

Berichten: 5

Re: snelheidsconstanten

Ok, waarschijnlijk een domme vraag aangezien k temperatuursafhankelijk is!! Men zou dus voor iedere chemische reactie in principe een oneindig aantal k's kunnen vinden!!! Wat wel een mogelijkheid blijkt te zijn om te zien of je er niet falikant naast zit is om de halveringstijd te berekenen. Dit doe je door ln2/k. Als je deze vergelijkt met de intervals van je reactie heb je wel een idee van 8-[ of :oops:

maar het garandeert niets

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: snelheidsconstanten

Volgens www.usm.maine.edu/chy/manuals/116/text/KinetRep.pdf zou het 0,0115 L/mol.s moeten zijn bij 25 oC.
Hydrogen economy is a Hype.

Reageer