Paniek

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 26

Paniek

heey allemaal,

Misschien interesseert je het niet, maar dan lees je het maar niet zal ik maar zeggen ... Ik heb daarnet gehoord dat ik waarschijnlijk van school niet meer hier mag komen 8-[ .. en alleen maar om de domme reden dat de leraar bang is dat we hier onze proeven neergooien en dan een net verslag weerkrijgen (wat dus helemaal niet gebeurd ..).

Ik weet nu echt niet hoe ik mn examen scheikunde (1 en 2 ) tot een voldoende moet brengen als de leraar zijn verbod doorzet ... Vinden jullie dat de leraar het recht heeft om mij het forum te verbieden of vinden jullie dat ik tegen zijn eventuele verbod in moet gaan?

groetjes van de wanhopige sabje ... :oops:

Berichten: 17

Re: Paniek

hoe kan hij dat in hemelsnaam nagaan?

als jij een andere naam neemt hier op het forum dan nu weet hij dat toch niet?!

tenzij je internet onder je examen gebruikt?

de manier hoe je aan je lesstof komt maakt toch niet uit? Als jij het maar leert en jij je examen doet...of snap ik nu je hele berichtje niet?

Berichten: 26

Re: Paniek

Je snapt mijn standpunt wel ... dat is duidelijk, want ik denk er ook zo over. Alleen is hij bang dat we complete verslagen aangeleverd krijgen terwijl dat niet zo is... alleen moet ik hem er nog van overtuigen dat hij het niet verbied .. (en als hij het wel verbied dan kan hij me nog heel moeilijk pakken... denk ik ..)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Paniek

Ik vind niet dat een school dit mag weigeren, maar of mijn mening daar toe doet is de vraag.

Mag ik eens vragen welke school dat is? Mag je me ook emailen (beryllium[at]chemieforum.nl) als je dat niet openbaar wil posten.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Paniek

Sabje schreef: heey allemaal,

Misschien interesseert je het niet, maar dan lees je het maar niet zal ik maar zeggen ... Ik heb daarnet gehoord dat ik waarschijnlijk van school niet meer hier mag komen  8-[ .. en alleen maar om de domme reden dat de leraar bang is dat we hier onze proeven neergooien en dan een net verslag weerkrijgen (wat dus helemaal niet gebeurd ..).

Ik weet nu echt niet hoe ik mn examen scheikunde (1 en 2 ) tot een voldoende moet brengen als de leraar zijn verbod doorzet ... Vinden jullie dat de leraar het recht heeft om mij het forum te verbieden of vinden jullie dat ik tegen zijn eventuele verbod in moet gaan?

groetjes van de wanhopige sabje ... :oops:
Ik denk dat ze het gebruik van het chemieforum via computers van de school zelf wel kunnen verbieden. Maar wanneer je thuis hulp zoekt heeft je leraar er niets over te zeggen of je het vraagt op een chemieforum of aan je vader/moeder/buren/vrienden of wat dan ook.

Heeft je leraar zelf wel eens op het forum rondgekeken? Nodig ze maar eens uit om op het chemieforum rond te kijken en eventueel hier een topic over te openen.

We streven er naar om bij huiswerkopgaven een helpende hand te bieden en niet het antwoord zo maar op te lepelen. Daar heeft inderdaad niemand iets aan. Wanneer je het forum doorkijkt (met name bij Huiswerk en Toetsen) zie je dit ook. Met wat hints wordt geprobeerd iemand op het goede spoor te krijgen.

Hiernaast heb ik (en veel andere forumleden) wel wat beters te doen dan voor anderen verslagen te schrijven over middelbare schoolexperimenten. Dat heb ik tijdens mijn eigen middelbare school periode al genoeg gedaan.

Berichten: 26

Re: Paniek

DrQuico schreef: Ik denk dat ze het gebruik van het chemieforum via computers van de school zelf wel kunnen verbieden. Maar wanneer je thuis hulp zoekt heeft je leraar er niets over te zeggen of je het vraagt op een chemieforum of aan je vader/moeder/buren/vrienden of wat dan ook.

Heeft je leraar zelf wel eens op het forum rondgekeken? Nodig ze maar eens uit om op het chemieforum rond te kijken en eventueel hier een topic over te openen.

We streven er naar om bij huiswerkopgaven een helpende hand te bieden en niet het antwoord zo maar op te lepelen. Daar heeft inderdaad niemand iets aan. Wanneer je het forum doorkijkt (met name bij Huiswerk en Toetsen) zie je dit ook. Met wat hints wordt geprobeerd iemand op het goede spoor te krijgen.

Hiernaast heb ik (en veel andere forumleden) wel wat beters te doen dan voor anderen verslagen te schrijven over middelbare schoolexperimenten. Dat heb ik tijdens mijn eigen middelbare school periode al genoeg gedaan.
Ze hebben al op veel site's een slotje gezet (niet alleen vieze sites.....) En er is dus een kans dat er bij ons op school dus ook een slotje komt op chemieforum. Laat ik het zo zeggen: ik zou het heeeeeeeel jammer vinden als dit gebeurd, want mn priveleven kan hij niet controleren of ik op het forum kom of niet. Ik vind dat ik net als anderen gewoon op school goede hulp (want jullie geven echt soms betere uitleg dan mn leraar ... klasse Afbeelding ) en ik zou het erg jammer vinden als ze op school zeggen dat ze tegen de site zijn.

Berichten: 238

Re: Paniek

hahaha Chemieforum staat op de zwarte lijst!

Ik vind het een beetje een overtrokken reactie, want ik denk dat er maar weinig mensen bereid zijn om verslagen voor studenten te gaan maken. De meeste vragen worden hier (en dat is volgens mij ook beleid) opbouwend beantwoord, waarbij de student zelf wel verder geholpen wordt, maar niet direct een antwoord voorgeschoteld krijgt.

Ik denk dat je er goed aan doet de site wat te promoten onder de leraren en ze laat inzien dat chemieforum een goed naslagwerk kan zijn voor allerhande chemische problemen

Berichten: 12

Re: Paniek

Ben hier nog niet zo lang, maar als het op school verboden is, is er een simpele oplossing :oops:

Opera op je usb =] Of zelfs firefox.

Dan zijn ze nergens meer.

En zoals gezegd: Laat de leraar gewoon hier rond kijken.

Berichten: 26

Re: Paniek

Ik denk dat het tijd wordt om de leraar spreekwoordelijk aan het handje mee te nemen in de wereld van het chemie forum ...

De ophef over het forum kwam toen een medeleerling zijn vraag hier had gesteld en een ongelofelijke uitbrander van de leraar kreeg (ik was die dag of erg afwezig met mn gedachten of ziek, want ik heb het niet meegekregen :oops: ). Waarom hij er zo moeilijk over deed is tot op heden nog niet duidelijk (maar ik ga hem morgen maar eens overhoren..)

Berichten: 274

Re: Paniek

Ik snap niet waarom er zo'n ophef is, stel dat ze het op school blokkeren wat dan nog? Zo'n ramp is het niet, je kan er thuis toch gewoon nog op komen? Daar hebben ze niks van te zeggen.

Bij mij op school werd er juist gezegd dat als je vragen had dat men op dit forum veelal vriendelijk je proberen te helpen.

Berichten: 3.145

Re: Paniek

Gebruik het forum gewoon met beleid en doe er je voordeel mee. De school zou het inderdaad kunnen verbieden, maar wat je thuis doet is buiten het bereik van de school. Zelf ben ik ook sterk van mening dat een forum als dit je juist meer bijbrengt, omdat er hier aardig wat mensen zijn die je verder willen helpen, en vaak ook nog de blik verder laten reiken dan die ene schoolopgave. Dat laatste is juist de meerwaarde van een forum als dit.

Ik denk dat de leraren, die moeilijk doen over dit forum, slechte leraren zijn. De leraren die hier komen zijn geinteresseerd en willen ook wel eens wat anders zien dan de standaard stof. De figuren die zelf nauwelijks weten waar ze les over geven komen hier toch niet en zijn misschien wel bang voor dit forum, bang dat ze door de mand vallen.

Ik heb daar staaltjes van gezien hoor. De meest schokkende vond ik deze over magnesium in verdund zwavelzuur (van een lerares scheikunde, VWO, :oops: ):

Mg(s) + H2SO4(aq) --> MgO(aq) + H2SO3(aq)

Nog zo een: kaliumpermanganaat is K2MnO4 8-[

Berichten: 51

Re: Paniek

Ben het er niet mee eens, van het verbod van je leraar. Ze bieden alleen maar hulp aan, en geven zelf geen letterlijke antwoorden. Zelf als je een toets zou plaatsen zullen er geen letterlijke antwoorden op komen. Ik vind dat die docent hier eerst zelf een goed op moet kijken, dan ziet hij zelf dat het allemaal wel meevalt.

Berichten: 2.399

Re: Paniek

Precies, nodig je leraar eens uit om hier een kijkje te komen nemen. Het lijkt er op dat hij zelf niet goed weet waar hij over praat. Verder heeft hij helemaal niks te zeggen over bronnen die je mag raadplegen in je vrijetijd.

Berichten: 387

Re: Paniek

Inderdaad waar, ik kom hier al een maand of twee, en heb wel een paar kleine foutjes gemaakt, wat betreft het te snel antwoord geven op huiswerk vragen, maar de meeste geven gewoon een goede sturende werking naar het goede antwoord, waar je veel van kan leren.

Ook is het voor sommige mensen gewoon lekker om enigszins anoniem vragen te kunnen stellen, waarvoor je je misschien schaamt in de klas. De drempel is hier in ieder geval lager en dat kan belangrijk zijn.

Verbieden zou zonde zijn !!

Edit : typo

Berichten: 89

Re: Paniek

Ik schrijf als docent regelmatig interessante sites op het schoolbord en chemieforum.nl is er natuurlijk één van :oops:

Ik snap je docent niet. Ouwe knakker? Die weet waarschijnlijk niet eens wat een forum is.

Reageer