Help! ik verdrink in de appelmoes

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 5

Help! ik verdrink in de appelmoes

wij moeten op school nu een appelmoes project maken, dat betekent appelmoes maken verkopen etc. maar je kunt patenten op verschillende dingen aanvragen. Ik had het idee om een patent op glas aan te vragen maar ik moet kunnen uitleggen waarom je per se glas nodig zou hebben. Ik weet dat het in zekere zin rotting voorkomt maar ik moet dat op academisch nivea kunnen uitleggen :oops: . is er iemand die mij even kan helpen met een site of zo, of iemand die het uit kan leggen. Afbeelding Afbeelding

Berichten: 5

Re: Help! ik verdrink in de appelmoes

ik dacht ik maak het even duidelijker ik moet dus uitleggen waarom glass rotting stopt en het liefst ook nog hoe..... misc heeft dit meer met bio te maken :oops:

Berichten: 76

Re: Help! ik verdrink in de appelmoes

het is niet het glas, het is eerder dat de appelmoes luchtdicht wordt verpakt (glas laat weinig zuurstof door).

Berichten: 2.399

Re: Help! ik verdrink in de appelmoes

Ik denk niet echt dat glas meer patenteerbaar is :oops: . Denk zelf maar eens na waarom 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Help! ik verdrink in de appelmoes

Napoleon, ik leid uit de vraag af dat het project een voorbeeld is van een marktproject, en dat je ervan uit moet gaan dat je nieuwe producten introduceert op een markt die nog nooit appelmoes heeft gezien!

Inderdaad zou je luchtdicht verpakken in glas kunnen patenteren, met als "prior art" verpakken in blik. Het verpakken in blik heeft het probleem dat de zuren in de appelmoes het blik aantasten. Glas kent dat probleem niet en is dus een betere verpakking.

Voor het bederf maakt het geen verschil.

Berichten: 2.399

Re: Help! ik verdrink in de appelmoes

rwwh schreef: Napoleon, ik leid uit de vraag af dat het project een voorbeeld is van een marktproject, en dat je ervan uit moet gaan dat je nieuwe producten introduceert op een markt die nog nooit appelmoes heeft gezien!
Juistem dat vatte ik ook, maar zelfs het nieuwste product in glas maakt het nog niet zo dat glas patenteerbaar is. Het product is misschien patenteerbaar, maar glas niet.

Berichten: 5

Re: Help! ik verdrink in de appelmoes

het glas is dus wel patenteerbaar het gaat er gewoon om dat andere dat niet kunnen gebruiken en dat wij daar dus geld voor krijgen om andere groepen te laten betalen. daar heb ik dat voor nodig.

Berichten: 5

Re: Help! ik verdrink in de appelmoes

ok dat was een zwaar vage zin ik bedoel andere groepen betalen ons om het patent te gebruiken :oops: 8-[ Afbeelding

Re: Help! ik verdrink in de appelmoes

Glas in verwerkbaar tot mooie vormen, het is transparant dan kun je de appelmoes zien, glas is steriliseerbaar, het is 100% recyclebaar, luchtdicht.

Steriel en luchtdicht verhinderen dat de appelmoes bederft of gaat rotten.

Berichten: 2.399

Re: Help! ik verdrink in de appelmoes

het glas is dus wel patenteerbaar het gaat er gewoon om dat andere dat niet kunnen gebruiken en dat wij daar dus geld voor krijgen om andere groepen te laten betalen. daar heb ik dat voor nodig.
Dat is de definitie van een patent, dat was het punt niet dat ik wilde maken.

Het feit is dat glas niet nieuw is, maar iets dat al wel beschreven is vanuit de oudheid. Het komt dus NIET meer in aanmerking voor een patent. Jammer maar helaas.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Help! ik verdrink in de appelmoes

Glas opzich is niet te patenteren. Maar in deze context is "appelmoes in glas" een nieuw concept dat misschien wel te patenteren is.

Vergelijk dit met de "beschuit met hapje eruit" dat niet te patenteren is (bijna elke beschuit heeft ooit een hapje eruit), maar een hele rol met uit elke beschuit een hapje was voor bolletje ermee kwam nog nooit vertoond en kon wel worden gepatenteerd.

Reageer