Van MBO naar HLO

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Van MBO naar HLO

Hallo,

Op dit moment volg ik een MBO opleiding 4 jarig. niet MLO maar totaal iets anders (dier-management).

ik zit al langer te denken aan laboratoriumscholen. maar wilde graag eerst deze opleiding afronden.

Denken jullie dat ik een kans maak om op het HLO toegelaten te worden? en of het niet te pittig gaat worden? ik heb op de mavo natuurkunde, scheikunde, wiskunde en biologie op niveau D gedaan. en met goede cijfers afgerond. Maar dit is dus wel een tijdje geleden. in mei word ik 21 en ik heb gelezen over een toelatings examen.

Lang verhaal maar ik zou graag ideeen willen horen van jullie omdat de meeste hier echt weten wat de opleiding inhoud en of het misschien toch verstandig is dat ik de MLO ga doen.

Alvast bedankt!!

Groetjes Marleen

Berichten: 2.399

Re: Van MBO naar HLO

Dat is heel moeilijk te zeggen voor ons denk ik. Ik zelf denk dat je misschien wel kunt beginnen aan het HLO wanneer je top gemotiveerd bent. Maargoed wat ik denk is niet zo aan de orde, ga eens een praatje maken op het HLO en leg ze je situatie uit, en beslis dan of je een realistische kans maakt :oops:

Berichten: 3

Re: Van MBO naar HLO

Op het MLO vroegen ze waarom ga je niet naar het HLO??? heel verbaast waren ze.

vandaar dat ik nog meer ging twijfelen. ik ga inderdaad maar eens een afspraak maken op het HLO en dan kan ik altijd nog beslissen.

bedankt!

Berichten: 740

Re: Van MBO naar HLO

Idd laat zien dat je gemotiveerd bent en bereid bent om te leren en zelfstandig kan werken, dan kan je misschien zonder verdere bijspijkerlessen toegelaten worden. Als je goede referenties hebt van stages of iets dergelijks gebruik die dan ook!

Berichten: 3

Re: Van MBO naar HLO

ja dat ga ik zeker doen. heb wel hele goede referenties maar niet op het gebied van laboratoria. Maar alle beetjes helpen! Thnx! :oops:

Berichten: 387

Re: Van MBO naar HLO

Je toelatingsexamen zal je een goede indicatie geven, of je het aan kan. Wis- en natuurkunde kunnen moeilijk voor je zijn als je van de mavo komt.

Berichten: 238

Re: Van MBO naar HLO

heb je alleen mavo?

ik weet niet wat de toelatingseisen zijn van een HLO, maar je hebt zo te lezen geen relevante vooropleiding. Je krijgt hierdoor gegarandeerd problemen met wiskunde en natuurkunde en ik denk ook wel met de chemie.

Het zal hierbij neerkomen op je aanleg voor Bèta vakken en je inzet.

Je kunt nog zo lobbyen dat je met de opleiding mag beginnen, maar als je na het eerste jaar weer weggestuurd wordt... Enfin. Praat met de decanen van het HLO over wat je wel en niet kunt op bovenstaande vakgebieden en je hebt antwoord op je vraag.

Berichten: 660

Re: Van MBO naar HLO

bij ons op school zit ook een jongen die heeft eerst mavo gedaan daarna 1/2 jaar mlo en is toen gaan werken. hierna heeft hij een toelatingstest gemaakt en zit nu in het 1e jaar hlo. dus het is mogelijk. hij is echt gemotiveerd dus het moet mogelijk zijn. maar daarbij komt kijken hij heeft wel 1/2 jaar mlo gedaan maar of je dan al genoeg leert voor hlo ... mischien kun je biologie, natuurkunde, scheikunde en wiskunde b1 op havo niveau gaan halen tegenwoordig is alles mogelijk. dit kan tegenwoordig in 1 jaar bij ons in de stad zit een mbo school die zulk soort dingen doet. veel zelfstudie dat wel maar je kunt gewoon een centraal examen maken en je hebt je diploma dan (in die vakken) .. maar wat natuurlijk nog steeds de beste tip is zoals vele zeggen ga gewoon langs op een hogeschool. ik weet niet waar je woont maar als je een keer naar Breda wil komen kan ik wel wat voor je regelen heb ik voor een ander persoon ook al een keer gedaan :oops: (mail dan maar)

mvg kevin.

Berichten: 365

Re: Van MBO naar HLO

Ik werk op een mlo en wij hebben het laatste halfjaar voor degenen die hun stages goed hebben afgerond in de vrije periode een mhbo tjraject wellicht is dat bij jou in de buurt ook dan weet je gelijk of je genoeg in je mars hebt.

Reageer