Springen naar inhoud

chemicalien huishouden

• Log in om te kunnen reageren

Wilcof

Wilcof

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2007 - 14:12

In een huishouden wordt veel met chemicalien gewerkt. Meer dan menigeen denkt. Onder andere chloorhoudende schoonmaak middelen, of ammonium enz enz.

Ik vroeg me af of bepaalde chemicalien fout zijn volgens jullie, en waarom?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 09 maart 2007 - 14:25

Er zijn geen foute chemicalieen alleen foute mensen

G.i.B.

G.i.B.

• >250 berichten
  • 387 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2007 - 14:27

Ik zou zeggen nagellak !!

Nitrocellulose en formaldehyden !!

Jeffrey_Buter

Jeffrey_Buter

• >250 berichten
  • 857 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2007 - 16:58

Er zijn geen foute chemicalieen alleen foute mensen

Inderdaad...Als je juist om gaat met de chemicaliŽn is er niets aan de hand. Tuurlijk zijn er risicovollere chemicaliŽn maar de chemicaliŽn thuis zijn volkomen veilig zo lang je maar weet wat je doet.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 maart 2007 - 16:59

nagellak mag sinds twee jaar gewoon in de vuilcontainer: het is geen chemisch afval... :oops:

rappen-eddy

rappen-eddy

• >250 berichten
  • 774 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2007 - 19:03

je kan allerhande giftige en explosieve mengsels maken met producten die je in de supermarkt koopt...
Maar dat is voor de zieke geesten onder ons :oops: 8-[

yochem_CF

yochem_CF

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2007 - 20:00

Ik heb een tijdje terug een lijst gemaakt over wat je vooral niet moet doen met huis-tuin en keuken chemicalien. Dat was nog een best lange lijst. Maar de meeste chemicalien zijn handig, en worden pas lastig bij onjuist gebruik. Onder foute chemicalien vallen voor mij dus alleen chemische wapens. Gelukkig heb je die niet in huis.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 09 maart 2007 - 20:11

Onder foute chemicalien vallen voor mij dus alleen chemische wapens. Gelukkig heb je die niet in huis.

Binaire wapens
Bleekmiddel/toiletreiniger
Croftybom
8-[ :oops:

Alleen bij foute mensen

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 maart 2007 - 21:51

http://www.darwinawards.com/

yochem_CF

yochem_CF

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 maart 2007 - 19:09

@ gerard
Met chemische wapens bedoel ik HCN, sarin enz. Dingen die dus ook bij 'juist' gebruik dodelijk zijn. Dus niet een crotybom. Anders kun je alle chemicalien wel onder chemische wapens laten vallen. Wat bedoel je met 'binaire wapens'?

@ rwwh
Ik zie niet waar de link nuttig voor is of wat je ermee bedoelt. Kun je een toelichting geven?

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 maart 2007 - 19:18

Eigen definitie: binaire wapens = zooi die op zich niet dodelijk is, maar gemixt wel. Een croftybom is een voorbeeld.

arwinaward: een award voor idioten. Voorbeeldje: dronken mensen die een koningstijger in de nacht gaan vereren met bloemenkransen.

Veranderd door FsWd, 10 maart 2007 - 19:19

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 maart 2007 - 19:33

@ rwwh
Ik zie niet waar de link nuttig voor is of wat je ermee bedoelt. Kun je een toelichting geven?

We hebben het over domme mensen die gevaarlijke dingen doen. De Darwin awards zijn prijzen die postuum worden uitgereikt aan mensen die de evolutie van de mensheid vooruit helpen door in hun eigen domheid zichzelf per ongeluk te elimineren.

Wilcof

Wilcof

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 maart 2007 - 17:42

Interessante discussie is t geworden.

Ikzelf zie wel dat er veel stofen worden gebruikt die bij verkeerd gebruik fataal kunnen zijn. Maar ik denk dat bij juist gebruik t wel meevalt vaak.

Toch vraag ik me wel eens af of en hoeveel ongelukken er met dit soort dingen gebeuren.

scientist 1

scientist 1

• >250 berichten
  • 448 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 maart 2007 - 19:14

Onder foute chemicalien vallen voor mij dus alleen chemische wapens. Gelukkig heb je die niet in huis.

@ gerard
Met chemische wapens bedoel ik HCN, sarin enz. Dingen die dus ook bij 'juist' gebruik dodelijk zijn.

Wie zegt dit? Je kunt gemakkelijk HCN maken met stoffen uit de supermarkt.

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 maart 2007 - 19:41

Een mes kun je ook verkeerd gebruiken. In de meeste huishoudens kom je die ook wel tegen :oops: .

Wie zegt dit? Je kunt gemakkelijk HCN maken met stoffen uit de supermarkt.

Details? Hier wil ik wel meer over weten. Ik geloof hier dus niks van. HCN is niet zomaar te maken met de spullen uit het keukenkastje, daar moet je toch nog wel aardig wat voor meebrengen volgens mij. Als het zo gemakkelijk zou zijn, dan waren er al heel wat meer zelfmoordpogingen geweest met spullen uit de schoonmaakhoek.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures