Werking reboiler

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Werking reboiler

Voor uitleg aan intredende operators zou ik een goede omschrijving willen van de werking van het kookproces in de pijpen van een reboiler, en wel van de drie soorten, n.l. een normale reboiler, een falling film reboiler en diegene die werkt volgens het principe van kernkoken.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Werking reboiler

Hoi, welkom op chemieforum. Ik begrijp je probleem niet. Als je intredende operators wilt opleiden dan geef je ze een cursus. Of bedoel je dat je die instructie hier wilt plaatsen? Of wil je dat wij een instructie maken?

Je vraag bevat geen vraagteken, dus het is erg moeilijk je te helpen!

Berichten: 2

Re: Werking reboiler

Voor uitleg aan intredende operators zou ik een goede omschrijving willen van de werking van het kookproces in de pijpen van een reboiler, en wel van de drie soorten, n.l. een normale reboiler, een falling film reboiler en diegene die werkt volgens het principe van kernkoken.
Het is voor het eerst dat ik gebruik maak van een dergelijk forum. Ik heb een vraag over reboilers gesteld, maar blijkbaar is die niet duidelijk omschreven.

Even een korte toelichting: Ik werk op een chemische fabriek waar we ethylbenzeen, styreen, waterstof en cumeen maken. We werken met 15 mensen

binnen een ploeg. Nieuwe mensen stromen in met b.v. Vapro "B". Er is uiteraard genoeg informatie en kennis om een reboiler te bedrijven. Echter wat gebeurd er nu precies aan de wand van een pijp in een reboiler, hoe gedraagt de stroming zich in de verschillende soorten reboilers? Hierin wordt op school geen les gegeven. Binnen de ploeg ben ik mentor voor de binnenkomende operators en ik zou hen graag uitleggen hoe dat in een reboiler precies in z'n werk gaat.



M.v.g.:



Daaf Alewijnse

Reageer