Springen naar inhoud

verschil biotech en moleculair

• Log in om te kunnen reageren

placebo

placebo

• >250 berichten
  • 660 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2007 - 23:27

kan iemand mij vertellen wat nu eigenlijk het verschil is in biotechnologie en moleculaire research. ik vind dit allebei interessante richtingen maar ik vraag me af wat nu het verschil tussen beide is. ik weet dat biotechnologie ook nog biochemie en fermentatie erbij heeft. maar stel dat ik nu werk zoek in de biotechnologie of in de moleculaire research waar zit dan het verschil in waarin verschillend het werkveld.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Roy van Heesbeen

Roy van Heesbeen

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2007 - 08:51

Moleculaire biologie is meer gericht op genetica e.d. zoals DNA technieken (kloneren, micro array). Biotech is naar mijn idee meer gericht op fermentatie, opschalen van antistoffen en andere producten.

placebo

placebo

• >250 berichten
  • 660 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2007 - 10:34

dat ik weet kun je bij ons op school biotechnologie volgen je krijgt alle vakken van moleculair met fermentatie en biochemie erbij. bij ons zijn er drie richtingen:

- fermentatie
- biochemie
- genetica

genetica houd ook in het transformeren van dna dus in principe zit je dan ook in de moleculaire biologie .. maar als ik nou ga werken wat is dan het verschil als ik nou bij biotechnologie de genetica kant kies (die spreekt mij het meeste aan) dat is vooral het lastige deel.

Roy van Heesbeen

Roy van Heesbeen

• >250 berichten
  • 740 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2007 - 15:38

Naar mijn idee maakt de richting niet uit, je kan bij veel beroepen terecht met beide richtingen.
Het werk zelf kan genetisch zijn als je veel met DNA technieken werkt (onderzoek binnen universiteiten) of biotechnologisch als je op grotere schaal werkt met eiwitten, zoals antistoffen (denk aan bedrijven zoals centocor, organon en crucell)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures