Springen naar inhoud

hydrolyse tryptofaan

• Log in om te kunnen reageren

AnneP

AnneP

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2007 - 12:35

Heeft iemand heel toevallig een protocol om tryptofaan te hydrolyseren?
Ik weet dat het met BaOH kan, maar Ba zou problemen geven in de MS.
Is het ook mogelijk om tryptofaan met ammoniumhydroxide te hydrolyseren, of is dit te zwak.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2007 - 15:38

Hydrolyderen met BaOH en ff een cleanup step doen :oops:

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 maart 2007 - 19:37

Wat wil je eigenlijk aan tryptofaan hydrolyseren? Of is het een ester van tryptofaan, en zo ja welke?
Bij de basische hydrolyse van (esters van) aminozuren moet je altijd bedacht zijn op racemisatie van het chirale centrum. Het proton wat op dat chirale centrum zit is immers best zuur. Het zou dus fout kunnen gaan wanneer je een ander hydroxide kiest. Ammoniumhydroxide (ammonia) is in ieder geval geen goed alternatief om te kiezen. Wanneer je een ester hiermee behandelt krijg je ook/voornamelijk omzetting naar het amide in plaats van hydrolyse.

Barium ionen zijn overigens goed uit je mengsel te verwijderen. Door te neutraliseren met (verdund) zwavelzuur slaat bariumsulfaat nagenoeg kwantitatief neer uit de oplossing. Affiltreren, en klaar!
Je kunt de barium ionen ook verwijderen met een ion-exchange kolom.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 maart 2007 - 20:04

Zou een bulky base zoals natrium tert-butoxide geen idee zijn? Of is dit weer te sterk?

AnneP

AnneP

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2007 - 10:36

Misschien beetje verkeerd geformuleerde vraag dan, :oops: maar het ik moet de eiwitten hydrolyseren om de aminozuren te krijgen. Alleen je kunt tryptofaan alleen verkrijgen dmv een basische hydrolyse

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 maart 2007 - 00:26

Met een andere base (KOH, NaOH) zou de hydrolyse wel lukken, maar ik zou geen garantie willen geven voor het behoud van chiraliteit. Wanneer er echter een protocol bekend is met Ba(OH)2 waarbij, neem ik aan, de chiraliteit behouden blijft dan zou ik die kiezen. Vervolgens kun je de bariumionen gemakkelijk via één van de eerdergenoemde methodes verwijderen.

Wanneer racemisatie van de aminozuren niet uitmaakt dan kun je de hydrolyse ook gewoon met NaOH of KOH uitvoeren.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures