Storm of mooi weer

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 76

Storm of mooi weer

ik heb een eigengemaakte openhaard, en daar brand ik vaak hout in. Ik vraag me alleen af waarom soms als het hard waait het vuur goed brand en als het mooi weer is zo naar binnen rookt, het is mijn scheikundelabje en daar heb ik liever geen rook in en wel een goedbrandend vuur, dus als iemand eventuele verbeteringen heeft waardoor de openhaard beter brand dan zou die welkom zijn, Ik heb een schoorsteenpijp, en een verbrandings kamer\/

| |

| |

| |

| \__

| |

|

|___

Gebruikersavatar
Berichten: 76

Re: Storm of mooi weer

| |

| |

| |

| .\__

|.......\

|

|___

... zeggen nix

Berichten: 387

Re: Storm of mooi weer

Er ontstaat een onderdruk boven in je pijp als de wind er over waait, dan trekt hij beter de rook aan. Je kan er een ventilator in zetten (ventilatie is belangrijk in je lab !!!)

open vuur niet !!!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Storm of mooi weer

Als je dat principe een beetje wilt snappen: http://en.wikipedia.org/wiki/Venturi_effect

Gebruikersavatar
Berichten: 76

Re: Storm of mooi weer

oke harstikke bedankt, ik heb nog ergens een computer ventilater liggen, die kan ik makkelijk gebruiken, ik gebruik trouwens geen giftige dampen

Gebruikersavatar
Berichten: 76

Re: Storm of mooi weer

alleen jammer dat het de engelse wikepedia is, ik snap sommige science begrippen niet helemaal. wat is dit in het nederlands? (het effect)

Gebruikersavatar
Berichten: 76

Re: Storm of mooi weer

Venturi effect

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Storm of mooi weer

Tipje, bij je eigen berichten staat een bewerkknop. Zo voorkom je die monologen :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 76

Re: Storm of mooi weer

daar kwam ik net ook achter

Berichten: 68

Re: Storm of mooi weer

Is dat niet hetzelfde als de Wet van Bernoulli...

Gebruikersavatar
Berichten: 76

Re: Storm of mooi weer

oh ok bedankt ik zal even oip wikepedia kijken, dan snap ik het daarna denk ik wel een stuk beter

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Storm of mooi weer

Als je nou de link van FsWd had gevolgd, kon je meteen doorklikken naar Nederlands, en dan naar Wet van Bernoulli op Wikipedia :oops:
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 76

Re: Storm of mooi weer

oh handig, had ik nog niet gezien bedankt

Reageer