Sulfaat ionen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 54

Sulfaat ionen

Ben bezig met een turbidimetrische bepaling van sulfaat ionen in water.

Nu heb ik dit tot een goed einde gebracht en was ik bezig met de theoretische kant ervan.Zo kwam ik bij de wet van lambert beer en vroeg me af waar ik de eextinctiecoëfficiënt ε bij 340 nm ergens kon vinden (vindt dit niet op google en ook niet op wikipedia).

Alvast bedankt

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: wat doet dit in het forum 'Actualiteit'? Verplaatst naar Algemene Vragen.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Sulfaat ionen

Volgens mij is dat zelf te bepalen wanneer je de concentratie en de exacte extinctie weet :oops:

Re: Sulfaat ionen

je gebruikt een turbidimetrische bepaling en dan meet je lichtverstrooiing door deeltjes en kun je geen gebruik maken van de wet van lambert beer en dus ook geen moleculaire extinctiecoefficient

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: Sulfaat ionen

je gebruikt een turbidimetrische bepaling en dan meet je lichtverstrooiing door deeltjes en kun je geen gebruik maken van de wet van lambert beer en dus ook geen moleculaire extinctiecoefficient


Dit klopt. Wij deden deze bepaling in het verleden ook wel. Je moet een kalibratielijn maken met verschillende sulfaatconcentraties.

Berichten: 54

Re: Sulfaat ionen

deze heb ik al

hartelijk bedankt

Reageer