transport gevaarlijke stoffen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 840

transport gevaarlijke stoffen

hoe worden deze , voorbeed is de Mega ontstopper (H2SO4 98%) of de tendo salpetezuur 53% , bezorgd. tot nu toe heb ik alleen wat dingen thuis gedaan met stoffen uit de buurt. maar deze gevaarlijk stoffen, ik vraag me af hoe dezen aan je worden bezorgd.

ook wil ik graag weten, stoffen die je bij hekserij koopt, komen die in dezelfde potjes, als dat je ze in het scheikunde lokaal aantreft?

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: Wanneer leer je om sub- en superscript te gebruiken?? Ik heb het wel erg vaak bij je aangepast. Denk er aub eens aan...</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 3.145

Re: transport gevaarlijke stoffen

Bij voorkeur koop ik dit soort stoffen lokaal. Zeker die Megaontstopper moet je in je eigen woonplaats kunnen vinden (bij een ijzerwarenhandel).

Op zich worden dit soort stoffen gewoon met de post verstuurd. De verpakking is dan ook best heel stevig. Bijv. die fles Megaontstopper is keihard dik plastic (zeker 1 mm dik) en een heel robuuste strakke dop. Dat zit dan op zijn beurt nog weer in een plastic folieverpakking, en daaromheen zit dan een kartonnen doosje, zodat die fles niet los heen en weer kan schudden.

Dit geheel wordt dan in een postpakket gestopt, normaliter met van die schuimbrokken opgevuld. Zolang dat pakketje niet in een brand terecht komt kan er weinig mee gebeuren.

Voor nationale verzending vind ik dit soort verpakkingen voldoende, echter zodra het gaat om luchtpost zou ik er niet mee akkoord gaan. Ik bestel best wel eens chems uit de UK of de USA, maar uit principe beperk ik me tot vaste stoffen, simpelweg omdat ik niet wil dat er door lekkage van een vloeistof in een vliegtuig (onder lage druk in het vrachtruim) nare dingen gebeuren. Als het gaat om landpost (binnen NL, maar ook vanuit DE en BE) dan vind ik het geen probleem om bijv. zo'n fles Megaontstopper te bestellen.

-----------------------------------

Ik heb een keer wat besteld bij de Hekserij en ik moet zeggen dat dat keurig afgehandeld werd. De stoffen waren prima verpakt, in kleine potjes, en de verzending was snel en correct. Sommige stoffen (bijv. KCl) worden in stevige plastic zakken verpakt, daarvoor moet je dan zelf een goede pot regelen (een goed schoongemaakte pindakaaspot met kunststof deksel is uitstekend).

Reageer