broeikaseffect

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 454

broeikaseffect

wat ik me nu toch af vraag en graag eens wil overleggen met jullie.Is dat ze altyd melden dat de zeespiegel steigt door een te veel aan uitstoot van co 2 waardoor de aarde opwarmt. maar is het dan niet zo dat dat ook komt door de verbranding van koolwaterstoffen die uit de bodem worden gehaald en door verbranding water vormen .Dan komt er toch ook meer water in de atmosfeer. vriendelyke groet vincentcius

Berichten: 2.337

Re: broeikaseffect

Dat is wel heel minimaal.

Om de zeespiegel te doen stijgen ga je wel wat meer water nodig hebben.

Berichten: 774

Re: broeikaseffect

het meeste water is afkomstig van de ijskappen en gletsjers.

Berichten: 497

Re: broeikaseffect

Water draagt bij aan het broeikaseffect.

Het valt echter als regen weer naar beneden, stroomt naar het open water en gaat zo deel uitmaken van de goed afgestemde waterkringloop.

Bovendien nemen plantjes water op, net als koolstofdioxide, en maken daarmee organische verbindingen.

Berichten: 131

Re: broeikaseffect

Als het waterpeil stijgt, gebruiken we toch gewoon water als brandstof, kwestie van wat evenwicht te behouden Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: broeikaseffect

Ja hoor, ik zie jou al een volledig geoxideerde stof als brandstof gebruiken :oops:

Berichten: 42

Re: broeikaseffect

Ja hoor, ik zie jou al een volledig geoxideerde stof als brandstof gebruiken :oops:
Zou het eigenlijk mogelijk zijn (in de toekomst) om CO2 als brandstof te gaan gebruiken??? ipv het reactieproduct wat het nu is ?

Of krijg je dan met onmogelijk processen en/ of hoeveelheden te maken?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: broeikaseffect

Dat gebeurt al een beetje: hoe denk je dat glucose en derivaten ontstaan? :oops:

Berichten: 42

Re: broeikaseffect

Dat gebeurt al een beetje: hoe denk je dat glucose en derivaten ontstaan? :oops:
Alleen de ontwikkelingen voor het toepassen op grote schaal laten nog even op zich wachten, maar dat komt natuurlijk omdat je niet ff zo een nieuwe brandstof uit je mouw tovert 8-[

Berichten: 168

Re: broeikaseffect

CO2 uit de lucht halen is voor mensen ondoenlijk met machines en destillatietorens, daarvoor is de concentratie te laag. Verder denk ik ook niet dat CO2 als brandstof kan gaan dienen, het is inmiddels al geoxideerd.

Berichten: 32

Re: broeikaseffect

water van verbranding is dusdanig klein dat het geen directe invloed heeft op het "broeikaseffect" dit is vooral het gevolg van stoffen die opgenomen energie op veel veel langere tijd afgeven tot ze terug op hun normale niveau zijn (zoals methaan, CO, CO2).

Dat de poolkappen hierdoor smelten is overigens duidelijk.

Deze geven dan weer wel een directe invloed op het water en de omloop van watertemperatuur. Door de afkoeling en in zekere mate "ontzouting" van het zeewater, kunnen waterstromen veranderen en de temperatuur van het water ook veranderen. Aangezien de aarde voor 60% (dacht ik toch) uit water bestaat, zal dit wel invloed hebben.

Zijn hele onderzoeken naar en kan je gerust vinden op het internet.

maw we gaan allemaal dood :oops:

Berichten: 42

Re: broeikaseffect

tabias schreef: water van verbranding is dusdanig klein dat het geen directe invloed heeft op het "broeikaseffect" dit is vooral het gevolg van stoffen die opgenomen energie op veel veel langere tijd afgeven tot ze terug op hun normale niveau zijn (zoals methaan, CO, CO2).

Dat de poolkappen hierdoor smelten is overigens duidelijk.

Deze geven dan weer wel een directe invloed op het water en de omloop van watertemperatuur. Door de afkoeling en in zekere mate "ontzouting" van het zeewater, kunnen waterstromen veranderen en de temperatuur van het water ook veranderen. Aangezien de aarde voor 60% (dacht ik toch) uit water bestaat, zal dit wel invloed hebben.

Zijn hele onderzoeken naar en kan je gerust vinden op het internet.

maw we gaan allemaal dood :oops:
Wat vinden jullie van de theorie dat we tussen 2 ijstijden in zitten en dat de aarde nu weer wat warmer wordt???

Ik vind het wel een beetje vaag, er zit wat in, maar na dat rapport van de VN is die theorie onderhand al weggevaagd...

Of niet ? 8-[

Berichten: 32

Re: broeikaseffect

Saba01 schreef:
tabias schreef: water van verbranding is dusdanig klein dat het geen directe invloed heeft op het "broeikaseffect" dit is vooral het gevolg van stoffen die opgenomen energie op veel veel langere tijd afgeven tot ze terug op hun normale niveau zijn (zoals methaan, CO, CO2).

Dat de poolkappen hierdoor smelten is overigens duidelijk.

Deze geven dan weer wel een directe invloed op het water en de omloop van watertemperatuur. Door de afkoeling en in zekere mate "ontzouting" van het zeewater, kunnen waterstromen veranderen en de temperatuur van het water ook veranderen. Aangezien de aarde voor 60% (dacht ik toch) uit water bestaat, zal dit wel invloed hebben.

Zijn hele onderzoeken naar en kan je gerust vinden op het internet.

maw we gaan allemaal dood :oops:
Wat vinden jullie van de theorie dat we tussen 2 ijstijden in zitten en dat de aarde nu weer wat warmer wordt???

Ik vind het wel een beetje vaag, er zit wat in, maar na dat rapport van de VN is die theorie onderhand al weggevaagd...

Of niet ? ;)
theorie kan ik ook aannemen 8-[ Afbeelding

Berichten: 318

Re: broeikaseffect

Zou men, eens men de fotosynthese doorheeft, niet een soortgelijke energiebron kunnen maken?

[off topic]Dat zou immers wel grappig zijn... weeral een techniek van de natuur 'afkijken' om die dan large-scale te gaan toepassen... zo komen we uiteindelijk (als planten overbodig zijn) toch nog terecht in een wereld van enkel beton en staal... Afbeelding [/off topic]

Berichten: 387

Re: broeikaseffect

Wie weet !!! Dat is het toffe van een interesse in de wetenschap, je wil gewoon de toekomst zien, (ik wel in ieder geval).

Reageer