Energie inhoud

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 9

Energie inhoud

Hallo,

Kan en wil iemand mij helpen? Ik ben namelijk op zoek naar de energie inhoud van koolzaadkoek en koolzaadstro?

Dan moet ik daarna natuurlijk ook weten hoeveel energie er in het gas zit dat vrijkomt na het vergassen van koolzaadkoek of koolzaadstro.

Mijn vraag is of iemand mij in de goede richting wil sturen.

Ik zie het vanzelf, alvast bedankt voor de hulp.

Berichten: 42

Re: Energie inhoud

Der Panda schreef: Hallo,

Kan en wil iemand mij helpen? Ik ben namelijk op zoek naar de energie inhoud van koolzaadkoek en koolzaadstro?

Dan moet ik daarna natuurlijk ook weten hoeveel energie er in het gas zit dat vrijkomt na het vergassen van koolzaadkoek of koolzaadstro.

Mijn vraag is of iemand mij in de goede richting wil sturen.

Ik zie het vanzelf, alvast bedankt voor de hulp.
Kun je dit niet vinden in je BINAS toevallig?

Berichten: 42

Re: Energie inhoud

En misschien kun je dit vinden op google sciences. :oops:

Berichten: 9

Re: Energie inhoud

Binas geeft geen informatie over dit. Wel over andere dingen maar niet bij koolzaadkoek of koolzaadstro.

Google sceince is idd een goede maar ook daar is niet veel te vinden. Wel is er veel te vinden over de energie inhoud van koolzaadolie en biodiesel enz. maar de restproducten na persing van koolzaad staan haast nergens vermeld. Ik weet niet zo goed waar ik nu moet gaan zoeken.

Normaal gesproken geeft Senter Novem ook nog wel antwoord via hen cijfers en tabellen maar ook hier niets.

Berichten: 42

Re: Energie inhoud

Der Panda schreef: Binas geeft geen informatie over dit. Wel over andere dingen maar niet bij koolzaadkoek of koolzaadstro.

Google sceince is idd een goede maar ook daar is niet veel te vinden. Wel is er veel te vinden over de energie inhoud van koolzaadolie en biodiesel enz. maar de restproducten na persing van koolzaad staan haast nergens vermeld. Ik weet niet zo goed waar ik nu moet gaan zoeken.

Normaal gesproken geeft Senter Novem ook nog wel antwoord via hen cijfers en tabellen maar ook hier niets.
Misschien als je het vertaalt in het Engels. Ik zal de dikke van Dale is raatplegen voor je...

Kijken wat eruit komt :oops:

Waarschijnlijk kun je daarna wel betere informatie vinden

Berichten: 42

Re: Energie inhoud

Saba01 schreef:
Der Panda schreef: Binas geeft geen informatie over dit. Wel over andere dingen maar niet bij koolzaadkoek of koolzaadstro.

Google sceince is idd een goede maar ook daar is niet veel te vinden. Wel is er veel te vinden over de energie inhoud van koolzaadolie en biodiesel enz. maar de restproducten na persing van koolzaad staan haast nergens vermeld. Ik weet niet zo goed waar ik nu moet gaan zoeken.

Normaal gesproken geeft Senter Novem ook nog wel antwoord via hen cijfers en tabellen maar ook hier niets.
Misschien als je het vertaalt in het Engels. Ik zal de dikke van Dale is raatplegen voor je...

Kijken wat eruit komt :oops:

Waarschijnlijk kun je daarna wel betere informatie vinden
(rape) seed, colza is koolzaad

Berichten: 42

Re: Energie inhoud

Meer dan dit kan ik je ook niet helpen ben ik bang

Berichten: 42

Re: Energie inhoud

.......

......

Weet jij toevallig iets van logaritmen?? ik heb een probleempje: http://www.chemieforum.nl/forum/index.php?act=ST&f=57&t=9785

Berichten: 42

Re: Energie inhoud

Bij rapeseed straw vind je denk ik wel wat.

Misschien niet de juiste vertaling maar rapeseedwafer of colza wafer kan ook wat zijn.

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>rwwh: als je een kleinigheidje toe te voegen hebt aan een eerdere post, kun je die eerdere post bewerken. Dat houdt de zaak een stuk overzichtelijker dan 5 posts achter elkaar!</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 9

Re: Energie inhoud

Ik zal zometeen even kijken naar je bericht. daar moet ik ook even over nadenken. en ik moet natuurlijk die verrekte energie inhoud zien te vinden.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Energie inhoud

De energieinhoud van voedingsstoffen wordt bepaald door de percentages koolhydraten, eiwitten en vetten te bepalen, en voor elk afzonderlijk de energie te bepalen. Kun je iets dergelijks hier doen? Waarom (niet)?

Reageer