Springen naar inhoud

appelmoesproject-zeerbelangrijk

• Log in om te kunnen reageren

Liesel

Liesel

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2007 - 16:10

hallo,
ik zit dit jaar in de 3e klas van de HAVO en we zijn op dit moment bezig met een appelmoes project. hier gaan we komende week een week aan werken. MET scheikunde dus!!! nu is mijn vraag: hoe wat en waar kan ik een patent over schrijven? ( dit kan blijkbaar bijv. met suiker e.d. ) mijn vraag is of iemand misschien een goed idee heeft en dit ook kan ( proberen ) uit te leggen..
alvast hartelijk bedankt Geplaatste afbeelding
( ideeen voor een GOEDE APPARTE appelmoes zijn ook altijd welkom )

groetjes, Lisa

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

G.i.B.

G.i.B.

• >250 berichten
  • 387 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2007 - 16:13

Probeer eens een klein gedeelte perenmoes, als extra smaakje.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 maart 2007 - 16:29

Hoi Liesel, welkom op dit forum :oops: .

Je bent al de tweede die een patent wil hebben voor appelmoes.
Zie het antwoord van G.i.B., en ook de eerdere topics over appelmoes: wij begrijpen kennelijk niet wat er onder een patent wordt verstaan.

Wat is een patent?

G.i.B.

G.i.B.

• >250 berichten
  • 387 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2007 - 16:31

Appelmoes met een beetje perenmoes, kan je best wel patenteren !!!!!!!!!!

En ook :

( ideeen voor een GOEDE APPARTE appelmoes zijn ook altijd welkom )

Veranderd door G.i.B., 27 maart 2007 - 17:54

Liesel

Liesel

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2007 - 16:49

we moeten iets met de appelmoes doen waardoor juist veel mensen het gaan doen ( namelijk moeten veelm ensen dit maken in de klas ) als zei jou patent toepassen in het maken van hun appelmoes moeten ze ons groepje betalen. Het is dus slim om iets te doen met wat bijv. standaard in de appelmoes zit: bijv. suiker! verder moeten wij hierna de appelmoes die we zelf gaan maken analyseren ( hoe doe je dit precies?? ) ....

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 maart 2007 - 18:21

Analyseren waarop?

Boanerges

Boanerges

• >250 berichten
  • 274 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2007 - 21:34

Analyseren waarop?

Onderzoeken op lactose, als je het niet kan aantonen heb je bewijs dat het er niet in zit. Een analyse dus die je kan doen. :oops: 8-[

Je zou kunnen kijken naar de suiker samenstelling, welke suikers er allemaal in je moes zitten.

tabias

tabias

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2007 - 22:07

of je nu daadwerkelijk een patent gaat kunnen schrijven betwijfel ik (al moet ik toegeven dat ik het appelmoes-principe niet ken, in BelgiŽ ken ik het niet).

Nuja, probeer een serie potten xxx-moes te analyseren en zoek gelijkenissen, trek besluiten en maak dan een patent.

Nadien maak je een simpele indicator waarmee je kan controleren naar die bepaalde stof (zoals lactose of fructose) en kan je dus snel je patent-rechten opeisen ^^. Zo zou ik het doen.

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 28 maart 2007 - 07:03

Onderzoeken op lactose, als je het niet kan aantonen heb je bewijs dat het er niet in zit.

Niet helemaal... als je het aantoont kun je zeker zijn dat het er in zit, als je het niet aangetoond krijgt wil dat niet zeggen dat het er niet in zit :oops:

Volgens mij is dit al het 3e topic over appelmoes trouwens, kijk eens met de forumzoekmachine of er in de andere topics bruikbare info staat voor je project!
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

yochem_CF

yochem_CF

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2007 - 16:28

Dat van die perensmaak is wel een goed idee, misschien zou je ook andere fruitsoorten kunnen gebruiken. Er zijn ook veel verschillende soorten appels, dus kun je ook veel verschillende soorten appelmoes maken. Let wel op, ze zijn niet allemaal even geschikt om tot moes te maken.

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 maart 2007 - 17:09

Ja, als we zo gaan beginnen...:

Je kunt tijdens het koken van de appelen een kruid toevoegen. Mijn oma nam altijd kaneel (erg lekker). Ikzelf neem vaak koriander (pas op het laatste moment toevoegen) of kardemom.
Je kunt ook rozijnen aan de appelmoes toevoegen (even laten meekoken).
Rozijnen EN kaneel is ook lekker!
Nog een mogelijkheid: Na het afkoelen een forse scheut cider (wel die van 12 %) door de appelmoes roeren.

Ik denk dat appelmoes met stukjes ananas ook lekker is. En dan kun je nog experimenteren met hierbij toevoegen van koriander of kardemom. Kaneel lijkt me niet geschikt hiervoor.

:oops:

Peperos

Peperos

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2007 - 22:32

't Is hier het kookforum aan het worden... :oops:

Over de patenten : een patent beschermt een uitvinding, zodat de rechten op het gebruik van deze uitvinding exclusief toebehoren aan de uitvinder. Hiertoe moet deze echter wel kunnen aantonen dat de uitvinding nieuw is, en nog nooit eerder gerapporteerd werd door anderen. Een idee voor een patent vind je met andere woorden niet op het internet in een forum, tenzij je uit enkele ideeŽn iets innovatief kunt destilleren (alhoewel persen hier misschien een juistere benaming is).

Ivanhou

Ivanhou

• >25 berichten
  • 70 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 maart 2007 - 13:01

Een patent kun je eveneens niet verkrijgen door het simpel weg samenbrengen van twee uitvindingen.

dus: uitvinding appelmoes
+ uitvinding perenspijs IS GEEN patent waart.

Maar, ik neem aan dat, het ding over de patenten een soort spel is?..
Nuja, 'k begrijp de doelstelling niet echt...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures