Springen naar inhoud

Regenboog en regenwater

• Log in om te kunnen reageren

A

A

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 november 2005 - 21:34

Heej!

Mijn vraag was: zou de regenboog een graadmeter kunnen zijn voor vervuiling van het regenwater? (zou de regenboog in de toekomst bijvoorbeeld een andere vorm kunnen krijgen door een andere breking door het vervuilde regenwater,( zure regen dus)?)

K doe dr een PO over en ben wel benieuwd wat jullie dr van denken 8)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Dalton

Dalton

• >250 berichten
  • 808 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 november 2005 - 22:16

Het lijkt me heel sterk dat de vorm zal veranderen.

Ik denk dat alleen de kleuren een beetje zullen verschillen bij vervuilde regen.
Stel dat de druppel een beetje groenig is dan zal er minder rood in de regenboog zitten (complementaire kleuren).

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 23 november 2005 - 01:16

Ik denk dat elke verontreiniging wel effecten heeft op de brekingsindex van water, of in elk geval op de verstrooiing van licht in water. De vraag is hoe sterk die verontreinigingen moeten zijn om dat effect meetbaar te maken, en dan wordt vervolgens de vraag, stel dat je te maken hebt met twee verontreinigende stoffen, hoe hou je de individuele effecten dan uit elkaar.

Je zou het zelf betrekkelijk eenvoudig moeten kunnen vaststellen: bouw maar eens een driehoekig aquarium van dun perspex of dun glas en vul het met verschillende vloeistoffen: zuiver water, kraanwater, zout water, aangezuurd water, andere heldere vloeistoffen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures