Springen naar inhoud

ICP-OES

• Log in om te kunnen reageren

ethanol_CF

ethanol_CF

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2007 - 17:40

Hallo allemaal

Ik heb een kleine vraag in verband met spex 4 en over het mod block.

spex 4: Tijdens het meten van P of B voegt men een spex 4 oplossing toe aan de meetreeks. Nu is mijn vraag waarvoor deze spex 4 dient en wie me er meer uitleg over kan geven.
Persoonlijk denk ik dat dit dient voor het te kunnen controleren of uw ICP toestel nog steeds juist meet.

Mod block: kan iemand mij uitleggen waarvoor deze dient ?

Alvast bedankt

Veranderd door ethanol, 05 april 2007 - 17:42

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Boanerges

Boanerges

• >250 berichten
  • 274 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2007 - 21:09

De spex is een multi elementen standaard, deze kan dienen om je meting te standariseren. Met de waarden van de standaard wordt dan gerekend om de gehaltes van de te bepalen component in je monster te berekenen.

Ik denk zelf niet dat het is om te controleren of de ICP nog goed werkt, misschien zou het wel kunnen als daarmee gecalibreert wordt.

Dat mod block weet ik zo niet wat het is, in wat voor verband wordt het met de ICP gebruikt dan?

ethanol_CF

ethanol_CF

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 april 2007 - 09:33

Na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat de Mod block toestel wordt gebruikt voor de voorbereiding van het staal. Hier wordt het staal aangezuurd en vervolgens in het Mod Block gestoken , weet niet of het uitgedampt of ontsloten wordt??( Het toestel staat op 100°C gedurende 7 en een half uur) Hierna wordt het aangelengt met MQW en geintroduceert in ICP.

Veranderd door ethanol, 09 april 2007 - 09:33

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures