Springen naar inhoud

Watergehalte in PUR bepalen

• Log in om te kunnen reageren

Snuffel

Snuffel

• >25 berichten
  • 78 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 april 2007 - 08:00

Ik moet het watergehalte bepalen in de polyol component van een polyurethaan giethars op basis van polyol en isocyanaat. Om welke polyol en isocyanaat het hier gaat weet ik niet.
Aangezien hier op het lab een Karl Fischer titrator aanwezig is, wil ik het hiermee proberen. Deze titrator wordt doorgaans echter niet gebruikt voor het meten van polyol-componenten.
De situatie zoals het nu is:
Als oplosmiddel wordt DMF (dimethylformamide) gebruikt. Hierin wordt de te bepalen stof dus opgelost.
Als titreervloeistof wordt gebruikt:
Hydranal Composite 5 van de firma Riedel-de-Han. Dit is een n-components titreervloeistof voor volumetrische Karl Fischer titratie. Dit houdt in dat alle stoffen die nodig zijn voor de reactie aanwezig zijn in de oplossing.
Nu is mij verteld dat er verschillende oplosmiddelen en/of titreervloeistoffen zijn voor de waterbepaling in verschillende stoffen.
Ik heb echter al geprobeerd het watergehalte te bepalen, en dit ging gewoon goed. Maar nu moet ik uitzoeken of het gebruikte oplosmiddel en titreervloeistof eigenlijk wel geschikt zijn voor de bepaling van het watergehalte in polyol, of dat er een ander oplosmiddel en/of titreervloeistof gebruikt moet worden.
Wie kan me helpen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

MariekeG

MariekeG

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 april 2007 - 15:51

beste DrieCH,

Ik heb je een email gestuurd via dit forum.

Fijn weekend,
Marieke

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures