broeikaseffect

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 3

broeikaseffect

Mensen ik voel me eigen wel raar van binnen. Als ik hoor dat de zeespiegel stijgt en dat de golfstromen dreigen stil te komen staan waardoor we in een nieuwe ijstijd komen.

ik weet ondertussen dat die golfstromen stil komen te liggen door te veel zoetwater in zoutwater (zoutconcentratie te laag).

maar vraag jezelf is af wat is zout.. zout is een elektrisch neutraal ion die bestaat uit een metaal en een niet-metaal. en door dat metaal is het zout beinvloedbaar door magnetisme. misschien merk je er niet veel van maar het is zo.

de aarde heeft een zeer sterke magnetischveld omzichheen.

wat ik laatst gehoort heb is dat de magnetische polen omdraaien. dat de noordpool de zuidpool en andersom wordt.

en tijdens dat omkeren van de polen zwakt het eerst af en daarna wordt het weer sterker.

kan dat zwakker worden van die magnetischekring om onze aarde ervoor zorgen dat die golfstromen slomer gaan, want er zit minder zout in het water en het zout zorgt ervoor dat die draai erin komt.

als je is kijkt dat de laatste ijstijd 10.000 jaar geleden is gebeurt. en de laatste polen omdraaiing ook 10.000 jaar geleden is gebeurt.

kun je dus een link maken.

maar klopt deze theorie.

moeten we gewoon wachten tot de polen weer goed staan en het magnetisch veld weer op volle kracht is. of is de goldstroom afzwakking met meerdere combinaties te linken.

graag wil ik hier meer uitleg over

Gebruikersavatar
Berichten: 442

Re: broeikaseffect

Ik vrees dat niemand je zal kunnen helpen. Dat zijn allemaal veronderstellingen, er kan dit en er kan dat...

Wat wel een feit is dat we zeker allemaal ons steentje moeten bijdragen om het broeikaseffect tegen te gaan. Heb dinsdag 'An Inconvienent Truth' gezien en was toch wel onder de indruk.

Als wetenschapper moet je toch altijd kritisch zijn, er is een broeikaseffect maar wat de echte gevolgen gaan zijn (een ijstijd of juist zeer warm) kunnen ze voorlopig nog maar naar gissen. De natuur zal zich ook wel een stuk zelf herstellen.

Berichten: 126

Re: broeikaseffect

Inderdaad, net zoals radioactive heb ik ook de film 'An Inconvienent Truth' gezien, af en toe dacht ik wel dat het meer een stunt dan een film maar toch denk ik ook dat dit veel mensen aan het denken brengt dat we niet zo goed bezig zijn. En ik ben voorstander om mee te werken aan een betere wereld dmv nieuwe en betere natuurvriendelijke manieren om de aarde te 'sparen'.

ff offtopic: Er gaat zo iets rond (2015, de tijd loopt (dit heeft te maken met de armoede op de wereld, om de kloof tss noord en zuid te dichtten..)) Volgens mij is dit ook zo met het broeikaseffect..

Voor de rest sta ik achter radioactive...

Berichten: 364

Re: broeikaseffect

Dat magnetisme klopt dit niet volgens mij. Natriumchloride heeft in oplossing wel een lading maar is niet magnetisch en wordt dus niet beinvloed door de polen of weet ik door wat. Dus daarin moet je je al niet druk maken

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: broeikaseffect

Het direct linken van een ijstijd aan een ompoling van de aarde is wel kort door de bocht. Dat beide gelijktijdig optraden 10.000 jaar geleden wil niet zeggen dat ze iets met elkaar te maken hebben. Hier, op de laatste pagina staat een geologische tijdschaal met ompolingen. Hier is te zien dat de geschiedenis van de aarde qua ompolingen een enorme streepjescode is. Wanneer je de tijdstippen van de ijstijden hier naast zou leggen zou je geen verband kunnen leggen. Eenvoudigweg omdat er in de geschiedenis van de aarde zoveel ompolingen zijn geweest is het dus goed mogelijk dat eentje gelijktijdig met een grote klimaatverandering plaatsvindt.

Wel kan een ompoling voor onze maatschappij wel een aantal consequenties hebben, denk aan navigatie maar ook aan een mogelijke hogere dosis UV-straling tijdens een ompoling. Dit omdat de magnetische polen gedeeldelijk "wegvallen".

Tja, en nieuwe ijstijd kan ook positief zijn voor Nederland :oops: Hierdoor zou de zeespiegel weer dalen en zijn we even verlost van onze strijd tegen het water. Hoe ze dan de wet gaat uitvoeren die bepaald dat de Nederlandse kustlijn van 1990 gehandhaaft dient te worden vraag ik mij wel af 8-[

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: broeikaseffect

Sterker nog: De laatste ompoling was 700000 jaar geleden.

Reageer