Springen naar inhoud

wetenschappelijke boeken

• Log in om te kunnen reageren

apothekeresje

apothekeresje

• 0 - 25 berichten
  • 21 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 april 2007 - 07:04

Hey,

Ik zoek een goed tekstboek over analytische chemie. Engels is geen probleem.

Het zou ongeveer volgende inhoud moeten hebben:
* de verschillende spectroscopische en spectrometrische technieken: UV/VIS, NMR, IR, MS,...
* de verschillende chromatografische methoden: GLC, GSC,...
* Elektrochemie

Ik weet zelf ook wel dat wetenschappelijke boeken duur zijn... Maar ik zou graag een betaalbaar boek vinden. Zoiets van de 50-75 euro.

Dus als jullie zo'n boek hebben waarvan jullie hťťl tevreden zijn --> laat mij iets weten 8-[

P.S.: Ik heb trouwens ooit zo'n site gevonden met een aantal nuttige handboeken per studiegebied (biotechnologie, farmacologie,... noem maar op). Ik heb met verschillenden woorden gegoogled, maar ik vind die site niet meer terug. Helaas :oops:
Weet iemand welke site ik bedoel? Of kent iemand een alternatief (boeken gesorteerd per studiegebied)?

Greetz

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

cheMister

cheMister

• >250 berichten
  • 266 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 april 2007 - 07:58

Analytical chemistry van Skoog west en holler.

Een goed boek dat een ruim scala van analytische technieken behandelt. Omdat nogal veel wordt besproken, gaat het wel niet kilometers diep in op het onderwerp.

G.i.B.

G.i.B.

• >250 berichten
  • 387 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 april 2007 - 08:25

Ik heb wel een e-book voor je.

modern analitical chemistry D Harvey. (800 blz)

apothekeresje

apothekeresje

• 0 - 25 berichten
  • 21 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 april 2007 - 08:40

Hey, bedankt voor de titels.

Ik heb wel ergens gevonden dat bij het laatste boek de plublicatiedatum dateert van 1999. Is het dan nog wel nuttig om dit boek te kopen? Of zijn er in die 7-8 jaar nog niet al te veel nieuwe dingen vernieuwd/gewijzigd?
Letten jullie daarop bij het kopen van een boek?

olwe sirfalas

olwe sirfalas

• >25 berichten
  • 74 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 april 2007 - 08:49

Ik heb het boek van Skoog, West en Holler hier liggen. En die komt uit 2004, waarschijnlijk komt dit of volgedn jaar dan weer een nieuwe uit.

Ik heb net gekeken, maar er staat niks over NMR in. Voor de rest staat alles er wel goed in geloof ik.
Ik heb die site wel, maar ik weet neit of het hier mag plaatsen. Dus ik zal het even doormailen.

Jeffrey_Buter

Jeffrey_Buter

• >250 berichten
  • 857 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 april 2007 - 09:25

Het beste analytische chemie boek wat ik heb gehad is Fundamentals of analytical chemistry van Skoog en West. Hier staat geen NMR in maar deze staat wel in Principles of instrumental analysis van Skoog en Holler.
Dit laatst genoemde boek ervaarde ik als een vreselijk boek. Moeilijk Engles, lange zinnen, lappen aan tekst..
Je kan eventueel ook kiezen voor Nederlandse titels:
Voor chromatografie zou ik kiezen voor Chromatografie van Deelder en de Jong. Tevens blijken de chromatografie en spectroscopie boeken van Braam goed te zijn. Deze heb ik zelf niet gelezen maar ik heb het van mensen gehoord.

Veranderd door JeffreyButer, 25 april 2007 - 09:26

McSnarf

McSnarf

• >100 berichten
  • 184 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 april 2007 - 10:17

Skoog west en Holler kan je eventueel van mij overnemen.. Gekocht 2 jaar terug voor mijn opleiding, maar het werd bij nader inzien niet gebruikt.. Stuur je me een e-mail via dit forum?

apothekeresje

apothekeresje

• 0 - 25 berichten
  • 21 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 april 2007 - 10:44

In Skoog en Holler staat NMR niet in.
Volgend jaar zal ik veel NMR moeten gebruiken voor mijn scriptie, dus ik denk dat het dan best is om ineens een boek te kopen waar NMR mee in staat.
Toch bedankt voor het aanbod.

cheMister

cheMister

• >250 berichten
  • 266 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 april 2007 - 12:17

Ik heb "structure elucidation by NMR in organic chemistry" van Eberhard Breitmaier (260blz) op pdf staan.

Interesse?

edit: + toegang tot Encyclopedia of Magnetic Resonance

Veranderd door cheMister, 25 april 2007 - 12:21

Robin85

Robin85

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 april 2007 - 13:14

het klinkt misschien dom, maar cursussen van unief en hogeschool (evt andere dan je zelf gezien hebt, of van andere school/richting) over deze onderwerpen kunnen ook wel verrijkend zijn

Veranderd door Robin85, 25 april 2007 - 13:14

apothekeresje

apothekeresje

• 0 - 25 berichten
  • 21 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 april 2007 - 10:27

Ik heb "structure elucidation by NMR in organic chemistry" van Eberhard Breitmaier (260blz) op pdf staan.

Interesse?

edit: + toegang tot Encyclopedia of Magnetic Resonance

Ik heb je een mailtje gestuurd...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures