Springen naar inhoud

sulfide reacties

• Log in om te kunnen reageren

jorisdee

jorisdee

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2007 - 10:37

beste mensen van het chemie forum,

ik ben momenteel nogal druk bezig mn profielwerkstuk af te maken maar ik kom informatie te kort.

mijn profielwerkstuk gaat over of het mogelijk is een motor te maken die op sulfiden werkt zonder dat het hier gaat om een verbrandings motor.

dus is de vraag kennen jullie nog reacties met sulfiden waarbij energie vrij komt maar geen verbrandings reacties zijn?

alvast bedankt joris

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 10 mei 2007 - 18:31

Zwavel is over het algemeen een reductor, dus je zit sowieso tegen een oxidatie aan te kijken. Dit hoeft geen verbranding te zijn... :oops:

yochem_CF

yochem_CF

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2007 - 19:06

Bedoel je een reactie waarbij de energie als elektriciteit vrijkomt? Dan heb je namelijk eerst een soort brandstofcel nodig, alleen met andere stoffen, en daarna een elektromotor.

woelen

woelen

• >1k berichten
  • 3145 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2007 - 20:45

Ik heb wel eens gehoord van een vastestof cel, gebaseerd op natrium en zwavel, waarbij de reactie tussen deze twee elementen gebruikt wordt voor opwekken van stroom. Het weer opladen gebeurt door de inhoud van de cel heet te maken (honderden graden) en dan te electrolyseren. Of deze technologie echt wat oplevert weet ik echter niet. Er zijn wel experimenten mee gedaan in hybride auto's.

yochem_CF

yochem_CF

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 mei 2007 - 16:09

Natrium-zwavelbatterij
Ø Halfreacties:

Ø Oplaadbaar
Ø Natrium-zwavelaccu bestaat uit 384 batterijen in serie. Totaalspanning: 200V. Massa: 265 kilo.
Ø Beoogde opvolger van de explosiemotor.

De reacties die niet zijn meegekomen: 2 Na (l) => 2 Na+ + 2e-
S (l) + 2e-=> S[SUP]2- (l)

Hier komt het vandaan.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures