menselyk haar

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 454

menselyk haar

hallo allemaal ik had een vraagje over menselyk haar .want dat word geloof ik niet door het menselyk lichaam afgebroken (door het zoutzuur in de maag).hoe dan ook het word wel afgebroken door natriumhydroxide zou iemand me mischien kunnen vertellen wat voor soort verbindingen er mogelyk zouden kunnen optreden met de formules er by.by voorbaat dank gr vincentcius

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: menselyk haar

Weet je waar haar uit bestaat?

Berichten: 454

Re: menselyk haar

volgens myn uit keratine dacht aminozuren maar toch ook zwavel verbindingen

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: menselyk haar

Jep en wat weet je van een base + water + aminozuur?

En het is mIJ en niet mY

Berichten: 454

Re: menselyk haar

ja dat weet ik ook wel dat dat zouten worden maar het zal toch wel uit meerdere ingredienten vebindingen bestaan o en ik dacht dat dit een scheikunde forum was en geen nederlands forum

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: menselyk haar

Yes indeed, so basically keratine is hydrolysed by a base, in this case sodium hydroxide, into amino acid sodium acetates.

It is not a Dutch forum, right? :oops:

Berichten: 70

Re: menselyk haar

Where does the sodium acetate come from?

Sincerely

:oops:

Berichten: 454

Re: menselyk haar

niet natrium amine wijsneus ?

Gebruikersavatar
Berichten: 442

Re: menselyk haar

Lees even de forumregels. :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: menselyk haar

niet natrium amine wijsneus ?
Hoe moet dat volgens jou uitzien?

Met aminozuur natriumacetaat bedoelde ik dus gewoon azijnzuur met een aminogroep eraan en het zure proton vervangen door natrium.

Berichten: 454

Re: menselyk haar

ik kom hier morge uitgebreider op terug weltruste

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 5.912

Re: menselyk haar

Houden we het een beetje volwassen hier? We zijn een Nederlandstalig chemieforum, dus dat houd in dat hier normaal beschaafd Nederlands word gesproken en geen MSN-taal. Én dat mensen elkaar daar op een normale manier op wijzen (en op reageren) als dat niet gebeurd.

Het gaat in dit topic (in normaal Nederlands) over menselijk haar en nergens anders over!

Dank u!

Berichten: 454

Re: menselyk haar

ja dat snap ik niet helemaal hoor dus jij beweert dat natriumhydroxide+aminozuren natriumacetaat worden leg dat eens uit bestaat dan wel amoniumnitraat als je zegt dat aminenitraat niet bestaat?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: menselyk haar

Jup, ammoniumnitraat bestaat en jij leest niet ik zeg niet dat er aminozuren waar zie jij in mijn stuk meervoud geneutraliseerd azijnzuur en natriumhydroxide ontstaat ik zeg dat er aminozuur natriumacetaat ontstaat bekijk nou eerst eens hoe het gemiddeld aminozuur eruit ziet en schaaf je Engels eens bij... :oops:

Berichten: 3.145

Re: menselyk haar

FsWd, ik snap jouw betoog, maar vind je de term "aminozuur natriumacetaat" niet erg onduidelijk? Dit lijkt mij niet de juiste benaming van de stoffen die jij bedoelt.

Hoe je de natriumzouten van aminozuren wel moet noemen zou ik zo ook even niet weten, daar kan een organisch scheikundige vast wel meer duidelijkheid over geven.

Reageer