Springen naar inhoud

Cursus of korte opleiding koolstofchemie

• Log in om te kunnen reageren

SaS_CF

SaS_CF

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 mei 2007 - 18:29

Hoi,

Ik heb bijna mijn propedeuse afgerond voor chemisch technoloog (via de HAN). Maar ik kan momenteel niet verder mijn huidige opleiding, waarschijnlijk over een paar jaar wel . Nu vond ik de module organische chemie 1 zeer leuk.
Bestaat er ook een korte opleiding en/of cursus organische chemie waarin ik mij verder kan verdiepen in deze materie?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 mei 2007 - 19:07

Je zou je een boek zoals Solomon kunnen aanschaffen. Dit begint rustig en laat je al gaande kennis maken met verschillende reactiemechanismen. Gewoon bij hoofdstuk 1 beginnen en kijken waar je uitkomt :oops:

tequila boy

tequila boy

• >1k berichten
  • 1490 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 mei 2007 - 06:40

ik denk niet dat er korte cursussen bestaan
misschien dat je bij jullie op school keuzes kan maken naar chemische modules?
maar waarom kun je dan niet verder met je opleiding???

Jooken

Jooken

• >250 berichten
  • 677 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 mei 2007 - 08:41

Ik heb ooit een opfrissingscursus Organische Chemie gegeven als bijscholing voor de werknemers van een chemisch bedrijf. Dat waren 4 sessies van elk drie uur.

Van deze sessies bestaat uiteraard geen uitgeschreven cursus, maar wel powerpointpresentaties. Een "mini cursus" bestaat dus.

Tenzij je bereid bent om iemand in te huren om dergelijke cursus te komen geven, denk ik dat je toch beter bent met een goed handboek organische chemie. Van de meesten bestaat ook een studiegids met de oplossingen van oefeningen. Dit is zeker belangrijk om voldoende inzicht te verwerven.

In elk geval: veel succes. Organische chemie is inderdaad een zeer boeiend studie onderwerp.

radioactive

radioactive

• >250 berichten
  • 442 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 mei 2007 - 18:46

Organische chemie is inderdaad een zeer boeiend studie onderwerp.

En verschrikkelijk moeilijk. :oops: 8-[

Ik zou beter ook zo'n cursus volgen. ;)

Al Dehyde

Al Dehyde

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 augustus 2007 - 13:43

Je kunt bij de HAN de vakken van de deeltijd opleiding chemie (e-learning) ook afzonderlijk volgen.
Bijvoorbeeld Organisch I (alkenen, alkynen, C=O amines etc.) en Organisch II(aromatische chemie). Maar ook reactiekinetiek, organische chemie van polymeren etc.

Bij de open universiteit zijn er ook chemische (begin) cursussen te volgen.

Of zoals FsWd voorstelde: je kunt ook een boek bestuderen, bijv. Maitland and Jones, of Fessenden & Fessenden.

Een andere optie is om voor de richting organische chemie te kiezen. :D

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures