methode omzetten HPLC naar UPLC

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 62

methode omzetten HPLC naar UPLC

Hallo forumleden,

Aankomende week wordt er bij ons op het lab een U-HPLC geplaatst (thermo).

Nu is mijn vraag of ik de methode van de HPLC 1 op 1 kan kopieren naar de U-HPLC opstelling. Ik heb een speciale RP-kolom besteld welke tegen deze extreem hoge drukken (650 bar) bestand is, maar waar moet ik nog meer opletten (naast de flow snelheden).

Heeft hier iemand ervaring mee?

Thnx

Berichten: 266

Re: methode omzetten HPLC naar UPLC

probeer deze link eens

Berichten: 2.399

Re: methode omzetten HPLC naar UPLC

Ja dat kan met dezelfde kolom, maar zou dom zijn. Je wilt gebruik maken van je UPLC neem ik aan, dit houdt in dat je een methode gaat optimaliseren voor UPLC gebruik, dus kolommen met kleine particles etc.

Berichten: 129

Re: methode omzetten HPLC naar UPLC

Waters heeft in maart (?) een seminarie gegeven over UPLC in Gent. Methode-ontwikkeling en overgaan van HPLC naar UPLC kwam er ook aan bod.

Als je aan de veranwoordelijke vraagt kan je de teksten waarschijnlijk nog bekomen.

En kan je via Thermo geen informatie krijgen?

Berichten: 20

Re: methode omzetten HPLC naar UPLC

Er is een nieuwe kolom die je zowel voor HPLC als mid-pressure UPLC kan gebruiken, hierbij een link

http://www.sigmaaldrich.com/Area_of_Intere...is_Express.html

Gebruikersavatar
Berichten: 38

Re: methode omzetten HPLC naar UPLC

Beaker schreef: Hallo forumleden,

Aankomende week wordt er bij ons op het lab een U-HPLC geplaatst (thermo).

Nu is mijn vraag of ik de methode van de HPLC 1 op 1 kan kopieren naar de U-HPLC opstelling. Ik heb een speciale RP-kolom besteld welke tegen deze extreem hoge drukken (650 bar) bestand is, maar waar moet ik nog meer opletten (naast de flow snelheden).

Heeft hier iemand ervaring mee?

Thnx
Ik ken de UPLC van Waters en de RRLC van Agilent. Mi. echter blijft Waters de inventor van de UPLC, maar dat terzijde.

Als antwoord op je vraag kan ik zeggen dat je o.h.a. niet 1 op 1 je methode kunt kopieeren. Zowel Waters als Agilent leveren een HPLC-UPLC/RRLC calculator die de omzetting voor je berekend. Echter, mijn ervaring is dat het heel goed kan werken. Dan heb je in no-time je methode omgezet. Maar het kan ook iets geven waar je helemaal niks aan hebt. Uiteindelijk kom je dan iop iets uit dat niet te vergelijken is met je HPLC settings.

Wat voor detectie ga je gebruiken?

Overigens de U-HPLC van thermo zegt me niks...

Reageer