Springen naar inhoud

methode omzetten HPLC naar UPLC

• Log in om te kunnen reageren

Beaker

Beaker

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 mei 2007 - 07:15

Hallo forumleden,

Aankomende week wordt er bij ons op het lab een U-HPLC geplaatst (thermo).

Nu is mijn vraag of ik de methode van de HPLC 1 op 1 kan kopieren naar de U-HPLC opstelling. Ik heb een speciale RP-kolom besteld welke tegen deze extreem hoge drukken (650 bar) bestand is, maar waar moet ik nog meer opletten (naast de flow snelheden).

Heeft hier iemand ervaring mee?

Thnx

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

cheMister

cheMister

• >250 berichten
  • 266 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 mei 2007 - 14:08

probeer deze link eens

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 mei 2007 - 20:10

Ja dat kan met dezelfde kolom, maar zou dom zijn. Je wilt gebruik maken van je UPLC neem ik aan, dit houdt in dat je een methode gaat optimaliseren voor UPLC gebruik, dus kolommen met kleine particles etc.

MarinaV

MarinaV

• >100 berichten
  • 129 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2007 - 21:47

Waters heeft in maart (?) een seminarie gegeven over UPLC in Gent. Methode-ontwikkeling en overgaan van HPLC naar UPLC kwam er ook aan bod.
Als je aan de veranwoordelijke vraagt kan je de teksten waarschijnlijk nog bekomen.
En kan je via Thermo geen informatie krijgen?

MariekeG

MariekeG

• 0 - 25 berichten
  • 20 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 mei 2007 - 13:51

Er is een nieuwe kolom die je zowel voor HPLC als mid-pressure UPLC kan gebruiken, hierbij een link
http://www.sigmaaldr...is_Express.html

Vitamietje

Vitamietje

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 juni 2007 - 17:10

Hallo forumleden,

Aankomende week wordt er bij ons op het lab een U-HPLC geplaatst (thermo).

Nu is mijn vraag of ik de methode van de HPLC 1 op 1 kan kopieren naar de U-HPLC opstelling. Ik heb een speciale RP-kolom besteld welke tegen deze extreem hoge drukken (650 bar) bestand is, maar waar moet ik nog meer opletten (naast de flow snelheden).

Heeft hier iemand ervaring mee?

Thnx

Ik ken de UPLC van Waters en de RRLC van Agilent. Mi. echter blijft Waters de inventor van de UPLC, maar dat terzijde.

Als antwoord op je vraag kan ik zeggen dat je o.h.a. niet 1 op 1 je methode kunt kopieeren. Zowel Waters als Agilent leveren een HPLC-UPLC/RRLC calculator die de omzetting voor je berekend. Echter, mijn ervaring is dat het heel goed kan werken. Dan heb je in no-time je methode omgezet. Maar het kan ook iets geven waar je helemaal niks aan hebt. Uiteindelijk kom je dan iop iets uit dat niet te vergelijken is met je HPLC settings.

Wat voor detectie ga je gebruiken?

Overigens de U-HPLC van thermo zegt me niks...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures