soorten water

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 13

soorten water

jaren geleden zag ik in een australische serie dat je om te overleven in een noodsituatie een een stuk plastic over een boom of tak ervan kan trekken om zo het door de boom verdampte water op te vangen.

wie kan mij iets vertellen over de kwaliteit van dit water?

is het 100% rein water?

is het steriel?

is het gasvrij?

e.a. in vergelijking met andere waters graag

is het ondertussen niet simpeler om gewoon ( gezuiverde ( haha, is er nog iets schoon op deze wereld? ) zuurtof )) met zuivere waterstof te laten reageren ?

Re: soorten water

a. Wat is rein water?

b Alleen als de boom,tak het plastic en de lucht steriel is, niet dus

c Nee het neemt direct gassen uit de lucht op

e.a schoon in vergelijking met rioolwater, smarig in vergelijking met bidest en vergelijkbaar met drinkwater als je het netjes doet.

Het is simpeler als over zuivere watersof en zuurstof beschikt dan je kamertje vullen met waterstof en zuurstof in de verhouding 2:1 een vonk maken en je hebt zuiver water en geen kamertje meer.

Een beetje flauwe antwoorden maar beter kan ik ze niet beantwoordn.

Berichten: 62

Re: soorten water

Dat prorgamma wat jij hebt gezien is van discovery channel, Ray Mears extreem suvrival.

Het condenswater wat de plant uitwasemd , zal schoon genoeg zijn om te drinken.

Naar mijn menig zitten er vrij weinig verontreinigingen in. Ik denk dat als je deze overlevingstechniek kent en je komt in zo een situatie dat je enorm veel dorst hebt je niet gaat bedenken of het wel schoon genoeg is!

Berichten: 387

Re: soorten water

Ik denk dat je het meeste last hebt van gifstoffen van eventuele insecten en/of de boom zelf.

Berichten: 2.399

Re: soorten water

De kwaliteit van het water zal op zijn minst vergelijkbaar zijn met het water in alle groenten die je eet........ :oops:

Er zit nog een extra verdampings en condensatie stap in, dus je zal nog wel wat mineralen kwijt zijn t.o.v. het water wat normaal in de boom zit.

Berichten: 13

Re: soorten water

Gerard schreef:a. Wat is rein water?

Een beetje flauwe antwoorden maar beter kan ik ze niet beantwoordn.


Ik vind het helemaal geen flauwe antwoorden bedankt, ik heb eerder al een paar jaar in Suriname gewoond en als je dan van god en alle mensen verlaten in de natuur zit dan ziet het leven er opeens heel anders uit.

Er zijn tegenwoordig overal van die omgekeerde osmose installatie's te koop en toen dacht ik opeens aan die boom. ( ik denk niet dat dat hetzelfde is )

In de praktijk al getest en het is verbazingwekkend om te zien hoeveel water een boom verdampt.

Om bij antwoord b en c te blijven is het veilig of misschien zelfs wel erg gezond ( drink ) water ?

Waarschijnlijk zal het water ook sappen en of andere stoffen van de boom bevatten en tijdens het opvangen ( dit kan ook redelijk afgeschermt indien nodig )stoffen uit de lucht opnemen, mijn vraag is eigenlijk is dit een goede manier van zuiveren?

drinkwater hoeft niet steriel te zijn zolang er geen schadelijke bacterien / virussen in zitten, zo ook met de opname van gassen uit de lucht.

Berichten: 13

Re: soorten water

Beaker schreef:Dat prorgamma wat jij hebt gezien is van discovery channel, Ray Mears extreem suvrival.

Het  condenswater wat de plant uitwasemd , zal schoon genoeg zijn om te drinken.

Naar mijn menig zitten er vrij weinig verontreinigingen in. Ik denk dat als je deze overlevingstechniek kent en je komt in zo een situatie dat je enorm veel dorst hebt je niet gaat bedenken of het wel schoon genoeg is!
inderdaad discovery channel, ik geloof zonder meer dat DAT water geschikt is om in een survival situatie te drinken maar wat ik mij afvroeg is of het ook geschikt is ter vervanging van normaal drinkwater, dus jarenlang elke dag 2 tot 4 liter ervan.

ik wil nl. terug naar de natuur als ik met pensioen ga de komende 5 jaar.

en dan blijkt opeens dat je zonder een levenslange kennis en ervaring in die natuur het niet erg lang uit houdt het begint al met dit eerste simpele voorbeeld schoon veilig drinkwater, er is geen supermarkt in de natuur.

ook regenwater of uit een heldere beek zou ik uiteindelijk water ( gekookt ) drinken denk ik.

ik wil weten wat veilig is in een zelf gecreeerde situatie ruim buiten de "beschaving" maar wel met wat mensen om mij heen en internet om kennis op te doen, kortom de school in de praktijk want een bejaarden tehuis lijkt mij echt niets.

Berichten: 13

Re: soorten water

Napoleon1981 schreef:De kwaliteit van het water...

Er zit nog een extra verdampings en condensatie stap in, dus je zal nog wel wat mineralen kwijt zijn t.o.v. het water wat normaal in de boom zit.
ok, maar ik denk dat ik het mineralen verlies kan aanvullen met wat extra zout op mijn eitje en met een pilletje mineralen van a tot z en in het centrum bv. ik weet niet of ik de naam hier mag noemen Afbeelding

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Jorim: Mag hoor, maakt je verhaal alleen maar duidelijker...</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 13

Re: soorten water

Ik denk dat je het meeste last hebt van gifstoffen van eventuele insecten en/of de boom zelf.
de insecten en ook de eventuele gifstoffen van de boom zelf zitten aan de buitenkant van die boom, het water ( met evt. voedingsstoffen voor de boom maar dat is nu juist ( deel van ) de vraag ) zit van binnen in het water en word pas door de bladeren ( welke men eerst kan schoon spoelen / wassen ) verdampt.

Ik ben uiteraard erg blij met elke opmerking die mij verder helpt, alle andere "waters" hebben ook zo hun nadelen / problemen om er drinkwater van te maken en dit systeem neemt ook nog eens een grote hoeveelheid co2 op en levert ook nog voedsel op.

Re: soorten water

Waterdamp condenseren en drinken kun je je leven lang doen alleen het vraagt veel onderhoud om de condensor (het plastic) en het opvangvat goed schoon te houden.

Als je dan het water nog kookt dan is het gelijkwaardig aan kraanwater.

Reageer