structuur cocaine

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 9

structuur cocaine

voor een onderzoek wou ik graag weten waarom de structuur van cocaine vaak verschillend is .

je hebt de poederige vorm , de kristal vorm en de flake vorm .

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: structuur cocaine

Ligt er maar aan hoe het opgewerkt is. Cocaine is verder cocaine.

Berichten: 9

Re: structuur cocaine

vanaf het moment dat het de fabriek verlaat als ''bazooka'' noemen we het zuiver cocaine (90%) , het word nog geraffineerd met behandelingen in aceton en zoutzuur , wat zou hiervoor de reden zijn want de structuur word hier uiteindelijk bepaalt.

Berichten: 2.399

Re: structuur cocaine

De chemische structuur van cocaine is in alle toestanden het zelfde. Wat jij bedoelt is waarschijnlijk de kristal structuur of de polymorf.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Polymorf

De polymorf is belangrijk voor bijvoorbeeld de oplosbaarheid en dus de mate waarin het lichaam de cocaine kan opnemen etc. Vanwaar jouw intresse, en waarom praten je hier over "we"?

Berichten: 9

Re: structuur cocaine

Napoleon1981 schreef: De chemische structuur van cocaine is in alle toestanden het zelfde. Wat jij bedoelt is waarschijnlijk de kristal structuur of de polymorf.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Polymorf

De polymorf is belangrijk voor bijvoorbeeld de oplosbaarheid en dus de mate waarin het lichaam de cocaine kan opnemen etc. Vanwaar jouw intresse, en waarom praten je hier over "we"?
ok meneer wijsneus , ik zal je een beetje taal lessen geven , met ''we'' bedoel ik niet mijn omgeving , maar de mensen die het er over eens is dat een bepaald iets een bepaalde naam of term mag gebruiken , dus gebruik je altijd ''we'' wanneer je zegt '' noemen we '' en niet ''noem ik'' tenzij jij de uitvinder bent van de desbetreffende woord of term .

en vanwaar mijn interesse , ik doe onderzoek hiernaar en ben bezig om een boek te schrijven (natuurlijk zonder spelfouten) . :oops:

ik wil alles weten over cocaine en zodoende nog enkele vragen .

met structuur bedoel ik de uiterlijke kenmerken , de chemische is meer dan bekend . polymorf noemde jij in jouw berichtje maar dat is te zwak uitgelegd , zo kan je ook gaan verwijzen naar de atomen , ik bedoel in mensen taal uitgelegd (ik ben een leek als het om chemie gaat)

Berichten: 2.399

Re: structuur cocaine

Je voelt je wel een beetje snel aangevallen he. Oh en mijn spelfouten, de ene is een type fout en de andere is een beetje de mist in gegaan door het editten van mijn post 8-[
vanaf het moment dat het de fabriek verlaat als ''bazooka'' noemen we het zuiver cocaine (90%)
Als je dan zo duidelijk wilt zijn in taal, ik denk dat 99% van de mensen hieruit destilleert dat jij betrokken bent bij de productie.
met structuur bedoel ik de uiterlijke kenmerken , de chemische is meer dan bekend . polymorf noemde jij in jouw berichtje maar dat is te zwak uitgelegd , zo kan je ook gaan verwijzen naar de atomen , ik bedoel in mensen taal uitgelegd (ik ben een leek als het om chemie gaat)
Dat je een leek bent in chemie blijkt inderdaad uit deze post. Wat bedoel je met verwijzen naar atomen? Het aantal atomen, de configuratie etc is namelijk precies het zelfde in wat voor cocaine dan ook, anders is het geen cocaine :oops: .

Wat dacht je dat de polymorf bepaalt? Juistem o.a. de uiterlijke kenmerken ;) . Er zijn zelfs voorbeelden van moleculen die in een verschillende kristal structuur verschillende kleuren krijgen etc. Zie deze link voor een mooi voorbeeldje met de stof ROY: http://www.pharmacy.wisc.edu/SOPDir/PersonDetails.cfm?&ID=32

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: structuur cocaine

Gebruik dan "wordt genoemd", zoveel mogelijk in lijdende vorm schrijven voorkomt dit soort misverstanden.

Berichten: 9

Re: structuur cocaine

Napoleon1981 schreef: Je voelt je wel een beetje snel aangevallen he. Oh en mijn spelfouten, de ene is een type fout en de andere is een beetje de mist in gegaan door het editten van mijn post 8-[
vanaf het moment dat het de fabriek verlaat als ''bazooka'' noemen we het zuiver cocaine (90%)
Als je dan zo duidelijk wilt zijn in taal, ik denk dat 99% van de mensen hieruit destilleert dat jij betrokken bent bij de productie.
met structuur bedoel ik de uiterlijke kenmerken , de chemische is meer dan bekend . polymorf noemde jij in jouw berichtje maar dat is te zwak uitgelegd , zo kan je ook gaan verwijzen naar de atomen , ik bedoel in mensen taal uitgelegd (ik ben een leek als het om chemie gaat)
Dat je een leek bent in chemie blijkt inderdaad uit deze post. Wat bedoel je met verwijzen naar atomen? Het aantal atomen, de configuratie etc is namelijk precies het zelfde in wat voor cocaine dan ook, anders is het geen cocaine :oops: .

Wat dacht je dat de polymorf bepaalt? Juistem o.a. de uiterlijke kenmerken ;) . Er zijn zelfs voorbeelden van moleculen die in een verschillende kristal structuur verschillende kleuren krijgen etc. Zie deze link voor een mooi voorbeeldje met de stof ROY: http://www.pharmacy.wisc.edu/SOPDir/PersonDetails.cfm?&ID=32


ok relax , niet iedereen is wetenschapper en niet iedereen heeft goed opgelet op school dus relax , met spel fouten doelde ik op mijzelf , geniet ff van het leven man.

die boeren daaro die dit produceren zijn denk ik niet bezig met scheikundige vraagstukken , ze hebben een bepaalde manier die ze gebruiken en thats it , als je ze zou vragen hoe komt het dat de kristal structuur zich zo vormt zullen zij ongetwijfeld antwoorden ............? i dont know , terwijl deze leken zeer goede cocaine produceren,

ik heb eigenlijk alle informatie op deze vraag na , en je roept dat ik betrokken ben met de productie ???????? dan zou ik zeker openlijk info gaan zoeken hiero , zou dan aan het genieten zijn op mijn powerboat ergens ver buiten NL , nee ik ben maar een arme jongen die een leuke boek aan het maken is over het leven achter de schermen , ik ben in contact gekomen met een chemicus die mij vertelde dat de kristalisatie komt door de aceton , alleen wist hij ook niet hoe en wat .

en een andere chemicus vertelde mij dat de kristal structuur een soort zegel was zodat de handelaren er zeker van zijn dat er niet gerommeld mee is , peace mensen.

Berichten: 2.399

Re: structuur cocaine

Ik roep helemaal niks, ik vroeg gewoon wat.
die boeren daaro die dit produceren zijn denk ik niet bezig met scheikundige vraagstukken , ze hebben een bepaalde manier die ze gebruiken en thats it , als je ze zou vragen hoe komt het dat de kristal structuur zich zo vormt zullen zij ongetwijfeld antwoorden ............? i dont know , terwijl deze leken zeer goede cocaine produceren,
In Nederland beginnen we trouwens eerst met een hoofdletter, dit vergroot de leesbaarheid, nogmaar een advies. Nu terzake: jij zegt zelf dat er een flake vorm is, poeder en kristal. Daarna ga je vragen stellen over zoutzuur en aceton en noem maar op. Daarna praat je in eens weer over een boer die van niks weet...... wat wil je nu eigenlijk weten?

Kristallisatie is een zuiverings proces, cocaine kristallen groeien niet aan een boom of bij de boer die jij beschrijft. Wanneer je cocaine kristallen in je handen hebt, of wat "we" bazooka schijnen te noemen, dan zijn daar handelingen verricht door iemand die wist wat hij deed. Het zoutzuur speelt ook een rol in het zuiverings proces.

Een kristal structuur voor cocaine is trouwens zeker geen handtekening, tenzij het een zeer exclusieve kristal structuur is, wat ik betwijvel in dit geval.

Berichten: 448

Re: structuur cocaine

Een kristal structuur voor cocaine is trouwens zeker geen handtekening, tenzij het een zeer exclusieve kristal structuur is, wat ik betwijvel in dit geval.
Wat hij zal bedoelen is dat je door naar de kristalvorm te kijken kunt veronderstellen of het zuiver is of niet. Stel dat cocaïne een orthorombische vorm heeft (ik neem maar aan, ik ken niet de kristalvorm van cocaïne) en jij krijgt een wit poeder met daarin orthorombische kristallen dan kun je zeggen dat het hoogwaarschijnlijk cocaïne is zonder iets anders erbij. Maar als je er ook kubische of een andere kristalvorm in terugvind dan kun je zeggen dat er iets anders is bijgemengd. Maar zoals iedereen van jullie die geologie gekregen heeft zal weten is het niet makkelijk om met het blote oog en een loep de kristalvorm steeds goed vast te stellen omdat de ideale kristalvorm niet zo vaak voorkomt (tweelingen, ene zijde beter uitgegroeid dan een andere,...).

Berichten: 2.399

Re: structuur cocaine

Dat snap snap ik wel, en dat ben ik ook met je eens. Maar het ging hier om een handtekening, en dat is een specifieke eigenschap toebehorend aan 1 persoon cq handelaar in dit geval. Wanneer je het vanuit dit perspectief bekijkt is het zeker geen handtekening. Hetgeen door jou beschreven is meer een kwaliteits waarmerk ipv een handtekening.

Berichten: 131

Re: structuur cocaine

http://www.youtube.com/watch?v=jbuNCoXpOGE

Misschien help dit een beetje, hier wordt zoutzuur gebruikt.

Extra behandelingen (met ammonium) zijn om bijvoorbeeld Crack te maken om te roken in plaats van op te snuiven ... denk ik ... ben geen held in de bereiding :oops:

Berichten: 364

Re: structuur cocaine

hij zal wel geen onderzoek moeten doen ivm cocaïne. Hij wil gewoon weten wat hij het best eens probeert ofzo. De naam escobar is afkomstig van een van de grootste (ex)-cocaïne-gigant ter wereld 'Pablo Escobar'. vandaar zen nick dus, en wellicht niks met chemie te maken

Berichten: 9

Re: structuur cocaine

hij zal wel geen onderzoek moeten doen ivm cocaïne. Hij wil gewoon weten wat hij het best eens probeert ofzo. De naam escobar is afkomstig van een van de grootste (ex)-cocaïne-gigant ter wereld 'Pablo Escobar'. vandaar zen nick dus, en wellicht niks met chemie te maken
mijn vraag is nogmaals : wat maakt de structuur van cocaine zo uniek ?, ik heb interviews gehad met cocaine dealers , die hebben allemaal als antwoord :

'' als het niet blinkt en het heeft geen vlokken structuur dan koop ik het niet ''

de reden die ze hiervoor aangaven was dat ze zo konden zien dat het niet verder vermengt is sinds de productie , dit geeft hun dus de kans om dit alsnog te doen merkte ik .

ik zou graag antwoord willen in duidelijke mensentaal , want zo word mijn boek ook geschreven , net geen straattaal maar gewoon duidelijke mensen taal .

en tot slot : ik ben niet geintereseerd in het kopen , verkopen , produceren,verbeteren , gebruiken van cocaine . ik ken deze hele proces namelijk al (nobelprijs voor de bedenker van internet ) :oops:

Berichten: 9

Re: structuur cocaine

:oops:

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Je bent me net voor met de edit van je bericht. Maar toch: zullen we het gesteggel over taalfouten achterwege laten en ons on topic houden?

Marjanne</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Gesloten