polystyreen synthese

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

polystyreen synthese

Hoi,

voor school moeten we twee stalen van polystyreen synthetiseren met verschillende eigenschappen... Nu hebben we ons al suf gezocht, maar vinden slechts weinig concrete werkwijzen. :cry:

Daarnaast moeten we enkele eigenschappen van onze stalen polystyreen onderzoeken en aan testen onderwerpen... Ook hiervoor hebben we niet echt een specifieke werkwijze... heeft er iemand suggesties?

kan iemand ons helpen?

Bedankt!!! :lol:

Josefien

Berichten: 1.490

Re: polystyreen synthese

ik zou zeggen zoek eens op het forum ;)

synthese van polystyreen op chemieforum.nl

Berichten: 774

Re: polystyreen synthese

daar staat GEEN antwoord op josefien haar vraag hoor !

Berichten: 677

Re: polystyreen synthese

Je kan bvb polystyreen met en zonder weekmaker polymeriseren.

Dat doe je ruwweg als volgt:

proefbuis 1: vul half met styreen, voeg flinke spatelpunt benzoylperoxide toe meng zeer goed en plaats een paar uur in warmwxaterbad van 70 °C

Proefbuis 2: vul identieke proefbuis een kwart met styreen, voeg hetzelfde volume weekmaker toe (dioctylftalaat of dibutylftalaat) toe, flinke spatelpunt benzoylperoxide, meng goed en plaats evenlang in hetzelfde warmwaterbad.

Na de polymerisatie zijn de verschillen in fysische eigenschappen zeer duidelijk.

Berichten: 121

Re: polystyreen synthese

daar staat GEEN antwoord op josefien haar vraag hoor !
als we de opmerking
Ook hiervoor hebben we niet echt een specifieke werkwijze... heeft er iemand suggesties?
bekijken, heeft ze toch gedeeltelijk antwoord gekregen op haar vraag, dus helemaal geen antwoord is niet juist, aangezien er in het topic waarnaar verwijst word een link in de 2e post staat naar een werkwijze voor de synthese

Link Again

Berichten: 3

Re: polystyreen synthese

Bedankt,

en just for the record, die werkwijze op het chemieforum had ik al zelf gevonden via google, maar bleek voor ons doeleind niet echt interessant... Dus eigenlijk had ik niet echt een antwoord gekregen... ;)

toch bedankt!!

grtjs,

Josefien

Berichten: 1.490

Re: polystyreen synthese

ik weet niet of je hier wat aan hebt het is in ieder geval wel goede informatie ;) (onder polystyreen 8-) )

Berichten: 774

Re: polystyreen synthese

ik vind het wel lachen :D

Reageer