Springen naar inhoud

Vragen over ELISA

• Log in om te kunnen reageren

jrhimself

jrhimself

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 mei 2007 - 21:06

Hallo, Ik moet een aantal vragen beantwoorden die met de ELISA te maken hebben beatwoorden, ik hoop dat jullie me kunnen helpen aangezien er niet al te veel te vinden is over dit onderwerp

1. Het coaten van de microtiterplaat met eiwitten is gebaseerd op fysische adsorptie van de moleculen aan de kunststof. Waarom mogen er zich in de oplossing met het te coaten eiwit, geen aanzienlijke hoeveelheden van een ander eiwit bevinden?

2. In voorschriften voor ELISA's wordt soms aanbevolen de plaat tijdens incubaties met antilichamen of monsters te laten bewegen op een microtiterplaatschudder. Ook wordt wel aanbevolen de incubaties niet bij kamertemperatuur, maar bij 37įC uit te voeren. Waarom word dit aanbevolen?

3. Vaak wordt bij ELISA's het te onderzoeken monster verdund in dezelfde buffer die gebruikt wordt voor het verdunnen van de antilichamen. Een typische verdunning van het monster ligt tussen 1:10 en 1:100. Waarom worden patiŽntenserum voor gebruik in een bepaling sterk verdund?

4. Wat wordt bedoeld met de gevoeligheid van een bepalingsmethode?

5. Wat wordt bedoeld met de specificiteit van een bepalingsmethode?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 mei 2007 - 22:08

http://www.chemiefor...&highlite=elisa

Veel plezier :)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures