Milli-Q

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 21

Milli-Q

Hallo,

Kan iemand mij een schatting geven hoe duur milli-Q water ongeveer is?

Alvast bedankt!!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Milli-Q

Waarom, waarom, waarom plaatste je dit in het forum 'Vacatures' ? :lol: Verplaatst...

Tja, hoe duur is MilliQ? Ligt aan een paar dingen. Heb je het apparaat al staan of moet je dat nog gaan aanschaffen, welke filters gebruik je...

Overigens weet ik niet wat de werkelijke kostprijs van het geheel is, dus ik kan je geen direct antwoord geven.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 677

Re: Milli-Q

Bij normaal, frequent gebruik van het toestel is dat volgens mijn schattingen ongeveer 1 EUR per liter. Rekening houdend met het feit dat de cartridge in elk geval jaarlijks moet vervangen worden is bij kleine afname de prijs duurder.

Berichten: 242

Re: Milli-Q

Je kan het ook gewoon kopen bij de doehetzelver (gamma) daar heb ik het zien staan... Maar hoeveel je daarvoor betaald :oops: onder de 5 euro de liter dacht ik

EDIT:

Als je niet veel nodig hebt (onder de 100 L/jaar) zou ik toch kijken naar losse verkoop van het water ipv een eigen installatie

EDITEDIT: Ik zie dat het over Milli-Q gaat en niet deminwater. Weet niet of het water bij de doehetzelver ook van Milli-Q kwaliteit is...

Berichten: 266

Re: Milli-Q

En een onderhoudscontract voor onze 2 milliQ's op de afdeling kost jaarlijks evenveel als een milliQ zelf. Dan zijn ze wel GMP in orde. Maar de milliQ in mijn labo wordt nog voor geen 10l in de week gebruikt. Hij heeft wel een tank van 40l. In het ander deel wordt hij wel wat meer gebruikt.

Berichten: 516

Re: Milli-Q

nu vraag ik me af... wat is milliQ-water? demiwater ken ik (duuuh) maar van milliQ nog nooit gehoord.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Milli-Q

milli-Q is eigenlijk een merk. wat ze er eigenlijk mee bedoelen is superzuiver water. zelfs in demiwater kunnen zich ppm aan onzuiverheden bevinden. dit water wordt oa toegepast in hplc- systemen.

Berichten: 274

Re: Milli-Q

Milli-Q is ultrapuur water, water dat nog zuiverder is dan demiwater.

Bij ons op het lab hebben we ook een apparaat staan voor ultrapuur water, het water dat in het apparaat komt is al demiwater. Dit scheelt enorm in het verbruik van filters in het ultrapuur apparaat.

Reageer