America says NO

Moderator: Astro

Berichten: 242

America says NO

Het is nu al ongeveer weer uit de voorpagina's verdwenen, die stukjes over het klimaatverdrag van de G8, maar toch wilde ik er even over doorzeuren:

Waarom?

Waarom moeten de V.S. zonodig, al voor dat er een woord gevallen is over welke consessies dan ook, zeggen: NEE we doen er lekker niet aan mee.

Is dit omdat ze werkelijk zo kortzichtig zijn en niet snappen dat ZIJ de wereld zsm naar de ... verdoemenis helpen? Ok Europa doet hier hard aan mee dat is waar, alleen hier wordt in ieder geval nog gekeken naar hoe we zo goed mogelijk met de natuur om kunnen gaan (accijns op brandstoffen, milieusubsidies, terugdringen van CO2 emissie e.d.).

In de V.S. kennen ze dit soort dingen niet, waarschijnlijk omdat het geld kost en niets oplevert (voor de mensen die er nu leven en nu beleid maken dan).

Waarom?

Waarom wordt er geen accijns geheven op brandstof? Zelfs George Leeghoofd Bush zegt dat hij doorheeft dat oliebronnen NIET onuitputtelijk zijn (waarmee hij een punt verder is dan 3/4 van de inwoners).

Hoe kan het dat de V.S. die toch vooral christelijk zijn, altijd de mens boven het materiaal stellen (zeggen ze), toch gemakzuchtigheid en winst boven de mens stellen?

Wat schiet je op met een schitterende dodge viper weetikveelwat als je hem naar de wasstraat moet duwen omdat je ouders alle olie op gemaakt hebben?

Waarom neemt de zgn nummer 1 van de wereld niet de verantwoordelijkheid die daarbij hoort en wordt ook nummer 1 beschermer van de wereld?

Zo moeilijk kan het toch niet zijn, maar ze willen er niet eens naar kijken! niet eens over nadenken!

WAT?

Wat weten die Amerikanen wat wij in Europa niet weten? Dat de maan binnen 10 jaar op aarde stort? Dat CO2 helemaal geen invloed heeft op het milieu? Dat olie alleen maar in de weg zit en dat je daar later schitterende natuurreservaten kunt maken?

Hoe?

Hoe zou iemand de ogen kunnen openen die zo stijf dichtgeknepen zijn? Misschien is het wel tijd voor een boycot. Een boycot van Amerikaanse producten, te beginnen met die lelijke Chryslers van ze.


Maar voorlopig zit dat er nog niet in. Misschien zien ze het zelf wel.

Ik hoop dat president George Weetikhet Bush dat dan op tijd ziet, voordat we hier onder 5 meter water staan.

Misschien hebben ze wel een revolutionair nieuw plan bedacht waarmee de aarde opnieuw afgekoeld kan worden, wie weet.


"Take what you get, give nothing back", is het motto van een bekende piratenfilm. Dat moet ze daar bekend in de oren klinken.


Zoals ze aan het einde van iedere openbare speech zeggen: "God Bless America."

En ik zeg ook: God, PLEASE bless America. Absoluut. Dat hebben ze hard nodig.

Berichten: 873

Re: America says NO

Het klimaatverdrag, elk klimaatverdrag is gebaseerd op ECONOMIE. En dan heeft elk land nog zijn eigen stokpaardje. En Dummy Bush heeft nog belangen in de olie vanuit het midden oosten, en natuurlijk in de verkoop ervan.

En al met al. De benzine prijs in de VS is de laatste jaren al gestegen (net zo als bij ons), de amerikaan klaagt al steen en been over de hoogte ervan. Ze rijden al in auto's waarvan het benzine verbruik 1 op zoveeel km is en niet 1 km op zoveel liter benzine. En dat allemaal door de marktwerking.

En wie weet. Gezien dat door de gigantische kosten van Irak, Afghanistan, etc bevrijden van het kwaad moet Bush wel belasting gaan heffen. Kan hij best doen, het is toch zijn laatste termijn (gelukkig) en hij zal de VS-kassa misschien wel proberen vol, of niet leeg, af te geven aan de volgende president.

En die, wat hij/zij gaat doen/ Misschien wel door op de weg die Bush al heeft ingeslagen. En dan is die benzine op, gaat de economie naar de kloten, breekt er over de hele wereld oorlog uit en krijgen we toch nog een 3e WO.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: America says NO

Tja, het is niet moeilijk om je te verbazen over de vermeende oogkleppolitiek (3x woordwaarde) van de VS.

Het feit dat de VS wel het hoogste energieverbruik per hoofd van de bevolking hebben maar niet handelen om het gebruik terug te dringen doet je heel snel vermoeden dat ze enkel zichzelf belangrijk vinden en niemand anders.


Als er Amerikanen in Europa zijn, verbazen ze zich nogal eens over kosten van bijvoorbeeld brandstof alhier. Het zou geen slecht idee zijn om de Amerikanen hetzelfde te laten bepalen als wij. Dat zal echter meer gevolgen hebben voor de wereldeconomie als ons lief is... de VS hebben nl. nogal een vinger in die pap, en als hun economie inlazert door accijns, heffingen, etc., zullen wij daar niet blij van worden.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 3.145

Re: America says NO

Ik kan me ook aardig boos maken om de hypocrisie van de USA, zeker als het allemaal zo nodig in de naam van God moet. Zijn naam wordt daarmee alleen maar te grabbel gegooid (al wil ik hiermee niet zeggen dat er in Amerika niet ook heel veel echt oprechte christenen zijn, die duidelijk anders willen dan Bush & Co).


Maar we moeten niet alleen maar wijzen naar Amerika. We praten er hier misschien wel meer over, maar doen we er ook iets aan? Praatjes vullen geen gaatjes, het gaat er om wat er echt wordt gedaan. En daar heb ik dus echt mijn twijfels over. Als het er echt op aan komt, dan geldt ook hier dat de macht van het geld bovenaan staat.


De CO2-uitstoot wordt vanzelf minder hoor, en dat zal gebeuren binnen enkele decennia. De wal keert het schip vanzelf...

Berichten: 516

Re: America says NO

Face it! God, Hare Krishna, Boedda, Jahwe, de grote God en Godin, Moeder Maria, en al de rest, samen met alle principes en voorwendselen, verdwijnen als sneeuw voor de zon als het gaat over geld. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.

en ik wil geen afbraak doen aan de moeite die de Europa al heeft proberen te doen, maar die accijnzen op benzine... denken jullie echt dat die integraal naar onderzoek gaan om bijvoorbeeld andere energievormen te ontwikkelen? Nee hoor, een groot deel dient gewoon om de begroting te laten kloppen!

Oke, ik wil niet helemaal een zwartkijker zijn, we doen inderdaad moeite, maar er wordt te laks mee omgesprongen. Maar dat is een fout in het systeem. Er is geen onafhankelijk controleorgaan. De G8 gaan vergaderen over wat ze nog kunnen doen en bereiken. Ik durf wedden dat daar grote woorden zullen vallen. Maar ze gaan zichzelf niet straffen als ze hun doelstelling niet halen.


Nouja, er is nog veel werk aan die winkel...

Berichten: 126

Re: America says NO

En dan is die benzine op, gaat de economie naar de kloten, breekt er over de hele wereld oorlog uit en krijgen we toch nog een 3e WO.
Ik weet niet veel over economie, maar ik weet wel dat het niet allemaal om benzine draait. Amerika was 1 van de eerste die de industriele revolutie meemaakte en ze bewijzen vandaag de dag nog steeds dat ze wetenschappelijk sterk staan (maar onze japanse vriendjes ook). Ik weet ook dat Amerika zeer groot is en een immense invloed heeft over de hele wereld, want zonder hen was belgië misschien nog een deel van duitsland. Je mag ze niet over dezelfde kam scheren, oke ze hebben verkeerde beslissingen genomen maar ook veel goede! Misschien ben ik wel wat aan het afdrijven van het onderwerp maar ik bedoelde dus gewoon dat doordat de benzine binnenkort (wat ook relatief is) op zal zijn een 3eWO zal uitbreken...lijkt mij flauwekul want tegenwoordig zijn er al zoveel benzine vervangers maar zijn deze nog niet goed genoeg uitgewerkt en nog iets te duur maar het zal niet meer al te lang duren vooraleer de mensheid door heeft dat men iets aan de aarde moet doen en dat ook zal doen!

Offtopic : verschillende groepen, bv: linkin park met what i've done probeert toch de wereld aan te tonen dat ze verkeerd bezig zijn, vrees maar niet beste mensen, een 3eWO is nog ver weg... ;)


Reacties/quotes zijn altijd welkom !

Berichten: 516

Re: America says NO

Amerika was 1 van de eerste die de industriele revolutie meemaakte en ze bewijzen vandaag de dag nog steeds dat ze wetenschappelijk sterk staan...
Dat is vandaag de dag nog waar, maar aan het hoofd van dat land staat een man die "intelligent design" predict, en zelfs wil verplichten (of al heeft gedaan) in de scholen! Dat is net hetzelfde als tegen Darwin zijn benen pissen, Einstein ne welgemeende f*ck you geven en Newton een kwakzalver noemen.

Wat zijn land zo groot maakte, de revolutie en sterk vooruitstrevend wetenschappelijk onderzoek, is meneer aan het ondermijnen op het hoogste niveau. Als het zo verder gaat, voorspel ik niet meteen het verval van de wereld, maar wel dat van Amerika...

Berichten: 126

Re: America says NO

Zo een vaart zal het toch ook niet lopen veronderstel ik, ik weet niet wanneer het verkiezingen zijn in Amerika voor een nieuwe president maar ik denk dat Amerika toch heeft ingezien dat Bush nogal geweldadig is geweest en dat ze hun vergist hebben. Maar we mogen hem niet helemaal zwartschilderen, want wat hebben de mensen in belgie gedaan met de dioxine-crisis, ze stemden massaal op Groen!(toenmalig Agalev),een politieke partij die opkwam voor het mileu en toen zo klein was en plots zo groot en nu opnieuw klein. Het is net hetzelfde in Amerika omdat het toen boos na 9/11 en wou wraak en Bush beloofde wraak...

Berichten: 242

Re: America says NO

Het is net hetzelfde in Amerika omdat het toen boos na 9/11 en wou wraak en Bush beloofde wraak...
Dat is waar, alleen wel een beetje off-topic :oops:


lijkt mij flauwekul want tegenwoordig zijn er al zoveel benzine vervangers maar zijn deze nog niet goed genoeg uitgewerkt en nog iets te duur maar het zal niet meer al te lang duren vooraleer de mensheid door heeft dat men iets aan de aarde moet doen en dat ook zal doen!
Dat klopt, het zal niet te lang meer duren. De enige vraag is:

Is het nog op tijd? (voor de meeste dier- en plantensoorten he, einde van de aarde is in ander topic ;) )

Berichten: 126

Re: America says NO

Rickkie schreef: Dat klopt, het zal niet te lang meer duren. De enige vraag is:

Is het nog op tijd? (voor de meeste dier- en plantensoorten he, einde van de aarde is in ander topic ;) )
Ja, mijn exuses, maar kdacht dak zo een beetje rechtsreeks onrechtstreeks bezig was :)


ontopic over die diersoorten die je daar vernoemde: Ik weet niet of je de documentaire gezien hebt over de reuzenpadden aka rietpadden in Australië ? Na hun konijnenplaag hebben ze nu reuzenpadden die gevaarlijk gif uitscheiden waardoor dieren bijna onmiddellijk sterven... en dit is niet de schuld van Amerika he

Berichten: 516

Re: America says NO

natural selection is the motor of evolution, zou Vader Darwin daarop zeggen

Berichten: 2.399

Re: America says NO

Amerika conformeert zich niet aan de wereld wijde maatstafen, maar gaat zijn eigen weg in dit beleid. Er zijn heel veel goede punten in het amerikaanse milieu beleid. Ik ga het niet allemaal noemen, maar de europeese media "vergeet" te melden wat amerika wel doet en er in europa niet gebeurd. Trouwens milieu en emissie normen zijn in staten als california volgens mij nog strikter dan in europa.


Maargoed "wij" nederlanders wijzen liever graag naar anderen.

Berichten: 516

Re: America says NO


Maargoed "wij" nederlanders wijzen liever graag naar anderen.

maak daar maar, "Wij Nederlanders en Belgen van! ik pleit ook schuldig (anders zou ik maar hypocriet zijn he).


maar ach, dat is nu eenmaal het doel van de media he, alles zo filteren dat alleen het interessantste overblijft, en miserie is nu eenmaal interessanter dan geluk.

trouwens, in de VS zullen ze ook alleen maar de negatieve puntjes van Europa in een vet daglicht zetten, niet? zodus, staan we met z'n allen quitte! of anders gezegd, we doen allemaal goede dingen, maar weten van de ander enkel wat hij mis doet!

Berichten: 2.399

Re: America says NO

trouwens, in de VS zullen ze ook alleen maar de negatieve puntjes van Europa in een vet daglicht zetten, niet? zodus, staan we met z'n allen quitte! of anders gezegd, we doen allemaal goede dingen, maar weten van de ander enkel wat hij mis doet!
En dat is weer wijzen naar anderen :lol:


Maargoed zo werkt het inderdaad in de VS dus ook. Daar wordt Nederland afgeschilderd als een land waar we nog net geen drugs aan onze babies geven en staan we naast tulpen en windmolens bekend om een abortusboot etc.

Gebruikersavatar
Berichten: 442

Re: America says NO

Daar wordt Nederland afgeschilderd als een land waar we nog net geen drugs aan onze babies geven

Misschien overdreven maar niet geheel onterecht hé! :oops:


Maar ik denk wel dat je in Amerika even goed aan drugs kan graken als in Nederland, ook al is het daar illigaal.

Reageer